Volgers

woensdag 27 juni 2018

rare dag vandaag

Wat kan het toch vreemd lopen!
Tot maandagavond dacht ik nog dat ik, op dit moment, in de rechtbank Rotterdam zou zitten.
Maar ik zit hier lekker buiten aan de picknicktafel, bij mijn huisje in Drenthe!

Op het allerlaatste moment is het kort geding voorkomen, door een brief waarin staat dat er volledige medewerking zal worden verleend.
Gisteren is er contact geweest tussen beide advocaten, en daarbij is afgesproken dat er nu voortvarend aangepakt gaat worden in zowel de echtscheiding als de afwikkeling van bijkomende zaken, en dat mijn man volledige medewerking gaat verlenen om de woning te kunnen verkopen.

De afspraak is gemaakt dat ik de makelaar uitkies die de verkoop voor ons ter hand gaat nemen, en dat mijn man ervoor zorgt dat de makelaar zijn/haar werk kan doen, o.a. door toegang te verlenen aan de makelaar en kijkers.
Vanmorgen al contact opgenomen met de makelaar, en het is de bedoeling dat zij aanstaande vrijdag de woning gaat bekijken en taxeren. Kijk, eindelijk schot in de zaak.
Maar ik juich nog niet te hard hoor, want er zijn eerder al 2 makelaars geweest voor een taxatie, met 1 daarvan zouden we verder in zee gaan, maar dat heeft mijn man uiteindelijk tegen gehouden.
Als hij dat nu weer zou doen, komt er alsnog een kort geding. En dan is het eigenlijk wel zeker dat hij de woning moet verlaten, dus ik hoop dat hij het niet zover laat komen.

Tja, en wat doe je dan op zo'n onverwachte vrije dag?
Vanmorgen was het hier nog best koud, en bewolkt, dus eerst maar eens even lekker aan het poetsen gegaan, mijn huisje blinkt weer!
En nu zit ik lekker buiten, in het zonnetje.
Straks nog lekker wat in de tuin gaan werken, er staat her en der nog wat onkruid wat er uit moet.
En ik heb wat bolletjes bij elkaar gezocht, vrolijke zomerse kleuren.
Ik denk dat ik lekker een kleedje voor buiten op tafel ga haken.

9 opmerkingen:

  1. Kijk aan, er gloort licht aan de horizon! Maar ik snap dat je niet al te veel durft te hopen....
    Wat heb jij altijd leuke handwerk plannetjes op voorraad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, na 7 maanden met de gekste hoeken en bochten, zijn mijn verwachtingen niet hoog gespannen, maar, het lijkt erop dat mijn man meewerkt aan het bezoek a.s. vrijdag, want de makelaar zou mij informeren als dat niet zo was, en ik heb nog niets gehoord.
      Handwerkplannetjes, oef, mijn hoofd zit er altijd vol mee, als ik alles wat ik bedenk ook zou moeten maken, moet ik wel 200 jaar oud worden, haha! Ik had gewoon zin in vrolijke kleurtjes, en zoals ik laatst al schreef, ik moet creatief zijn en handwerken met de bolletjes die ik hier heb liggen.

      Verwijderen
  2. Dank je wel! Er is echt een pak van mijn schouders gezakt, toen duidelijk werd dat het kort geding niet door zou gaan. Nu maar geduldig afwachten op wat er verder gaat gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik duim voor je dat alles naar wens zal verlopen! Succes bij het bedenken van een patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dank je wel! En een patroontje heb ik gevonden hoor, jaja, ik volg een patroon in plaats van zelf iets te verzinnen!

      Verwijderen
  4. Pfffff .....wat fijn zeg ...hoop echt dat het allemaal lukt hoor..sterkte met alles liefs Ria 💜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je lieve reactie, ja, ik hoop het ook, maar durf nog nergens me over te verheugen, ik heb tenslotte te maken met iemand met een erf vervelende ziekte, die zich heel grillig kan gedragen.

      Verwijderen
  5. heerlijk iets leuks ipv iets waar je tegenop ziet!!! snap dat je niet durft te juichen, maar het zal uiteindelijk goed komen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uiteindelijk wel ja, maar de afspraak die voor vandaag stond, met de makelaar, is daar mijn man verzet naar donderdag, omdat hij vandaag geen tijd heeft?!

      Verwijderen