Volgers

vrijdag 15 juni 2018

sokken

Dinsdag zette ik een nieuw paar sokken op de (rondbrei)naald, en donderdag waren ze af:
Niets spectaculairs, maar toch zijn ze eigenlijk helemaal niet zo saai geworden als dat ik verwachtte toen ik dit garen uitzocht:
Simpelweg streepjes gebreid, steeds 5 naalden van de ene kleur, en dan 5 naalden van de andere kleur.
De eerste 4 naalden van de tenen met dubbele draad om ze extra sterk te maken, en hiel en boord in het groen-grijze Zareska Maris.

Totaal gewicht 69 gram. Van teen naar boord gebreid op een rondbreinaald.
En donderdagavond heb ik ze gelijk aan gehad, ze zitten heerlijk!

2 opmerkingen:

  1. jeemig.. 2 dagen en weer een paar af!!! ik doe het je niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sokken breien vind ik gewoon een heerlijk werkje, 's avonds lekker op de bank blogs lezen of een film kijken, en in een paar uurtjes schiet het dan lekker op. Ik brei dan in 2 avondjes een paar sokken (dus eigenlijk een sok op een avond, maar ik brei ze altijd 2 tegelijk op 1 rondbreinaald, dus meestal de 1e avond tot (en met) de hielen, 2e avond de rest.

      Verwijderen