Volgers

donderdag 28 juni 2018

wat zouden jullie doen?

Ik heb de omslagdoek van sokkenwol bijna af.
Het gruwelijke blauw-wit-bruine sokkengaren is helemaal op, nou ja, dit is er nog over:
Zo ziet de doek er nu uit, let op, nog niet geblockt dus:
Ik heb een asymmetrisch model gemaakt. En ben nu bezig met een rand er omheen.
Een rij in beige, daarna een rij in het bonte garen en tot slot een rij in het witte garen.
Maar nu?
Ik wil het witte garen niet aan de buitenrand hebben, om praktische redenen.
Omdat er nog genoeg is van het beige garen, wil ik daar een laatste rij steken van haken.
Mijn vraag aan jullie is: hoe zouden jullie die haken?
Ik denk aan een picotrandje, maar twijfel er over, zou dat niet te "kneuterig" worden, rondom zo'n strakke omslagdoek? Dan toch een gewone rand van stokjes?
Ik kan natuurlijk ook van beide steken een stukje proberen, zien wat ik leuker vind.
Maar daar kom ik dan pas in het weekend aan toe.
Dus zou ik graag voor die tijd jullie mening willen: wat zou jij doen? Misschien heb je nog wel een ander idee dan de 2 keuzes waar ik nu tussen twijfel, dan hoor ik dat ook heel graag!
Alvast bedankt voor jullie meedenken!

5 opmerkingen:

  1. Hallo Anja,

    wat denk je van een kreeftensteek, volgens mij altijd een goede afwerking van haakwerk.

    groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je tip! Ik zat meer steeds te denken hoe die steek ook al weer heet waarbij je "achteruit" haakt, en jij kwam met de oplossing! Inderdaad een mooie afwerking, dus ik denk dat het die gaat worden.

      Verwijderen
    2. Er moet natuurlijk staan: ik zat MAAR steeds te denken...

      Verwijderen
  2. jij met je vreselijke garen hahah ik vind het prachtig garen!!! en inderdaad een rand kreeftensteek is een mooie strakke afwerking! heb net een zak restjes garen gehad in deze kleurcombi !! wel geen sokkengaren en het verloop is langer, maar ik vind het een mooie kleurencombinatie!! zo zie je maar wat de een afschuwelijk vind , is voor de ander het mooieste wat er is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind die kleurencombinatie op zich heel mooi hoor, anders zou ik de bollen ook niet hebben gekocht, maar als je ermee breit zit er gewoon geen leuk verloop in het garen. Nu ik het heb gehaakt bevalt het me een stuk beter!

      Verwijderen