Volgers

zaterdag 30 juni 2018

Starflower Mandala

Afgelopen woensdag had ik zin om de dag op te fleuren, en pakte deze garens:
Ik wilde een vrolijk tafelkleedje voor de picknicktafel buiten haken.
En ik besloot zowaar een patroon te volgen!
Het heet Starflower Mandala
Het gratis patroon vind je hier

Ik legde het na iedere ronde even plat neer, om te zien of het wel mooi glad bleef.
En dat deed het.
In ieder geval de eerste 7-8 toeren.
Geen idee wat er daarna gebeurde, maar het is ergens mis gegaan, kijk maar:

Misschien niet echt goed te zien op de foto's, maar het is helemaal hobbel de bobbel geworden.
Ik heb het helemaal na zitten tellen, echt nergens een fout kunnen ontdekken.
Nou ja, er zit niets anders op, uittrekken en opnieuw beginnen.
Ik denk dat ik  maar op zoek ga naar een ander patroon.
Of toch maar zelf iets bedenken?
Ach, 1 troost: ik weet nu wel zeker dat dit garen voor een heel vrolijk tafelkleedje gaat zorgen!

2 opmerkingen:

  1. Ai dat is jammer want je was al zo ver. "Opspannen" wanneer het af is, is ook geen optie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, opspannen is geen optie. Ik heb het gisterenavond helemaal uitgetrokken, en nog eens heel goed de tekst van het patroon bestudeerd. Ik weet nu waar het fout is gegaan!

      Verwijderen