Volgers

dinsdag 23 oktober 2018

Wildlands

Ik vertelde jullie dat ik met mijn verjaardag begin vorige maand erg verwend werd door mijn lieve dochter, o.a. met entreekaarten voor Wildlands. Die kocht ze in een speciale actie, waarbij je korting kreeg op de entree, en een voucher kreeg voor de lunch.
De vouchers konden we inleveren in 2 van de restaurants, en dan kreeg je een sandwich/broodje naar keuze en een flesje Optimel.
In het eerste restaurant bleken zowel de Optimel als het brood op te zijn, en die dag niet meer aangevuld te worden. Raar, het was pas half 1 en dan verwacht je toch nog wel gebruik te kunnen maken van je lunch-voucher.
Een mevrouw die voor ons aan de beurt was, bleek zo'n zelfde voucher te hebben. Ze vroeg nog of er dan niet een ander drankje mocht worden genomen (nee!) en in plaats van een broodje dan maar een gevulde koek (opnieuw: nee!).
Nou ja, besloten we, dan gaan we naar het andere restaurant waar de vouchers geldig zijn.
Maar daar was het precies zo! Omdat we er op gerekend hadden een lunch te krijgen, hadden we zelf geen brood of zo meegenomen. Wel wat tussendoor-koekjes, maar daar kun je niet een hele dag op rondlopen daar. Dus we kochten uiteindelijk voor elk een frietje.
Het zat me niet lekker. Juist omdat dochter de kaarten speciaal als cadeau kocht. En er op de vouchers een bedrag van € 5,75 staat, waarvoor ze dus wel betaald had, maar we niets voor terug kregen.
Daarom besloot ik een mailtje te sturen. Als de mensen van Wildlands niet weten dat dit gebeurt, kunnen ze er tenslotte ook niets aan veranderen.
Ik ontving een automatisch antwoordmailtje, dat mijn mail was ontvangen, en dacht dat het daarmee af was. Men was geïnformeerd, en kon er iets mee doen.

Tot mijn verbazing kreeg ik na verloop van tijd nog een mail. Daarin werd aangegeven dat dit zeker niet de bedoeling was geweest, dat de medewerkers in de betreffende restaurants verteld was dat men hier echt anders mee om moet gaan EN: of ik zo vriendelijk wilde zijn om een datum door te geven waarop we Wildlands nogmaals wilden bezoeken, dan zou ik 2 entreekaarten inclusief lunch ontvangen als goedmakertje!!!
Nou, daar had ik helemaal niet op gerekend, Was ook helemaal niet mijn gedachte geweest achter het mailtje wat ik stuurde. Maar we waardeerden het wel!
Maandag was het zover. Vorige week waren de weersverwachtingen niet zo best, maar ja, we hadden die datum opgegeven, dus we zouden wel zien. Het was een heerlijke dag! Grotendeels zelfs zon-overgoten, er kwamen in de middag wat dikke wolken voorbij, maar er viel geen spatje regen uit.
En dus beleefden wij een hele leuke dag in Wildlands, gratis en voor niets!!!

En of dat nou toeval is of niet, het viel me tijdens het uitzoeken van de foto's voor dit verhaaltje op dat ik deze keer wel heel vaak dieren op de foto heb gezet, die aan het eten waren (of bij het eten lagen, zoals de leeuw die duidelijk geen honger had).

Bij deze geef ik graag een dikke pluim aan Wildlands, voor deze klantvriendelijke behandeling van een "klacht"!!! Ik zet die klacht tussen haakjes, omdat ik het niet als klacht indiende, maar meer als aanbeveling, let op, dit kan beter.
We moesten ons melden bij de groepenbalie, en daar werden we vriendelijk geholpen. Er werd gevraagd hoe laat we wilden eten, dan kon men dat aan het restaurant doorgeven! En toen we ons meldden bij het restaurant, werden we ook daar weer keurig geholpen. Netjes uitgelegd waaruit we konden kiezen, en als we iets wilden eten wat er niet lag, konden we dat vragen en zou het voor ons worden gemaakt.
We hebben lekker gegeten en gedronken, en bij het verlaten zagen we dit op een tafeltje staan:
er was dus zelfs een tafeltje voor ons gereserveerd (dat was ons dan weer niet verteld, maar geen probleem, we hoefden niet lang te zoeken naar een tafeltje).
Hier nog wat foto's van weer een leuke dag in Wildlands.
De wolken die gelukkig snel over gingen zonder een spatje te laten vallen. Het stokstaartje zit op de uitkijk.
Deze Walibi draagt haar kindje in de buidel. We hebben het jong niet gezien, maar zagen het wel in de buidel druk bewegen. Pas als het jong 15 maanden oud is, verlaat het definitief de buidel.

Vandaag was het hier in Drenthe opeens herfst, regen, wind, en het zonnetje liet zich niet zien.
Wat hebben wij het gisteren getroffen!

14 opmerkingen:

  1. Dat is nou eens netjes opgelost. Wat fijn dat jullie het ook zo met het weer troffen en een leuke dag hebben om op terug te kijken.


    Maar het blijft raar dat ze om half 1 al geen broodjes meer op voorraad hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, keurig opgelost, maar ook wij verbaasden ons erover dat er om half 1 geen brood meer is!

      Verwijderen
  2. Wat een mooi gebaar van Wildlands. Toe wij daar waren en koffie wilden kopen kwam er een mevrouw naar ons toe die kaartjes over had . Zij had die kaartjes gewonnen en haar kinderen wilden geen Optimel of bagels. Ze gaf ze aan ons. Zo lief!!!! Wij hadden de entree al gratis ook al gewonnen en toen ook nog twee keer een lunch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi gebaar van Wildlands, en mooi gebaar van die mevrouw die jullie de kaartjes gaf! En dat mag best eens gezegd worden, er wordt zoveel gemopperd door mensen, een pluim uitdelen is zoveel leuker!

      Verwijderen
  3. Kanonne... wat een verhaal! Ik geloof dat ik gewoon boos was geworden die eerste keer..
    Maar het is super dat jullie zo'n tweede kans hebben gekregen. Petje af voor Wildlans...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, boos worden lost zelden iets op, en ik zit niet zo in elkaar. Dan ga je boos doen tegen de persoon die daar ook maar zijn/haar werk staat te doen, en het ook niet kan helpen dat het brood al op is. Het zou logisch zijn als het personeel aan de bel trekt dat dit gebeurt, maar ik weet niet of ze dat doen, zo niet, dan weet de leiding hier niet van. Daarom besloot ik het te melden. Dat we daar zelf iets wijzer van zouden worden, had ik niet verwacht, maar is wel heel erg netjes van Wildlands!

      Verwijderen
  4. Dat vind ik nou groots, om zo je fout goed te maken. Petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook, en daarom dat ik het verhaal er ook hier duidelijk bij heb beschreven. Er kan altijd iets mis gaan, maar als het dan zo netjes wordt opgelost, verdient dat een compliment!

      Verwijderen
  5. Wauw dat is nog eens een goedmakertje!
    Mooie fotos.
    Vooral die van het stokstaartje starend naar de donkere lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het zulke leuke beestjes, die stokstaartjes. De foto's heb ik gewoon met mijn telefoon gemaakt hoor, eenvoudig apparaat maar de kwaliteit van de foto's valt me niet tegen.

      Verwijderen
    2. Ja ze zijn prachtig.
      Ik heb ze jaren geleden al in het oude park in mijn hart gesloten.

      Verwijderen
    3. Als ik er zo over nadenk, zijn het juist de kleinere, minder opvallende diertjes waar ik het meeste van geniet. De stokstaartjes, de naakte molratten, de otters en de prairie-hondjes zijn zo schattig om op je gemakje een tijdje naar te gaan staan kijken. Ze zijn lekker hun eigen ding aan het doen. Bij de leeuwen is het altijd erg druk, terwijl er weinig activiteit te zien is. De leeuw lag maandag bij het vlees, de leeuwinnen stonden op, liepen een paar meter, en gingen weer liggen, dat was het dan weer. Zal wel gewoon bij mij horen, ik houd niet zo van groot en poeha.

      Verwijderen
    4. Ja dat heb ik ook.
      We hebben laats in burgers zoo zelfs twee keer een hele tijd bij de stokstaartjes staan kijken.
      Op een gegeven moment keek de wachter heel allert naar de lucht.
      Wij zagen eerst niets, maar er bleek heeeeeeel hoog een groepje grote vogels rond te vliegen.
      Ze hebben ongelofelijk scherpe ogen.

      Verwijderen
  6. wat een fantastische goedmaker zeg!!!!

    BeantwoordenVerwijderen