Volgers

woensdag 31 oktober 2018

nog meer garens gekocht

Gisteren liet ik jullie de zak met restjes garens zien, die ik kocht in een kringloopwinkel.
Maar ik kocht er nog meer garen!
Er lagen 10 bolletjes lichtgrijs garen:
Een mooi kleurtje vond ik het. Leuk voor bijvoorbeeld een trui, en dan met andere kleurtjes inbreien.
Zoals ik ooit deze trui maakte:
Het bruine garen dat ik voor deze Afmeali gebruikte is Scheepjes Alaska, de kleuren die ik in de pas gebruikte zijn bolletjes Supersoft van Zeeman.
Zoals je kunt lezen op het etiket, kostten deze bolletjes in de winkel 89 eurocent. Bij de kringloop betaalde ik er 50 eurocent per bol voor. Geen dikke winst, maar toch weer € 3,90 goedkoper dan in de winkel. Of eigenlijk € 4,90 want inmiddels is de prijs van een bol Supersoft in de winkel 99 eurocent.
Binnenkort maar eens op zoek naar een geschikt patroon!

6 opmerkingen:

  1. Ik vind de Supersoft fijn materiaal voor deze prijs! 'k Heb hier heel wat kleurtjes liggen en ik gebruik het vaak. Niet voor grotere werkstukken zoals jij, en daarom heb ik er ook geen tien op voorraad..
    Prachtig zulk inbreiwerk in je trui!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het de leukste manier van breien, met meerdere kleuren werken.

      Verwijderen
  2. Leuk hoor, zo'n kringloopschat! Ik wordt ook altijd zo blij als ik zoiets vind. Als je een beetje creatief bent zoals jij zie je in al die wolletjes weer nieuwe mogelijkheden. Ik ben benieuwd wat je er allemaal van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad leuk als je zoiets tegenkomt, en er dan gelijk in je hoofd al allerlei plannetjes mee begint te maken. En dan kan het zomaar weer veranderen hoor, maar dat geeft niks, heb ik die voorpret alvast gehad.

      Verwijderen
  3. das een prachtige pas zeg!!! en als je hem vergelijkt met het oorspronkelijke patroon en truien zie je dat kleur heeeeeeel veel verschil kan maken! ben benieuwd als je weer zoiets kleurigs gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik had gisteren mijn grijze sokken af, vanmorgen de draadjes weggewerkt. Zonet een nieuw paar opgezet, met de dikkere bol grijs/wit/zwart garen en op naalden 4. Ik had vandaag zulke koude voeten, zelfs met een gewoon paar sokken aan, daarover heen een paar dikke sokken en dan nog een paar pantoffels!
      Ik heb nog geen idee wat ik met de grijze bollen ga breien, misschien wel weer een trui met zo'n kleurrijke pas.

      Verwijderen