Volgers

maandag 29 oktober 2018

dank jullie wel, het leven gaat door

Dank jullie wel, voor jullie lieve woorden!
Het is moeilijk, maar het leven gaat door.

Vandaag begint mijn dochter aan het excellentie-programma.
En dat betekent dat zij na haar opleiding in Zwolle, doorrijdt naar Utrecht, voor haar tweede opleiding, en dan daarna vanavond nog weer terugrijdt naar Drenthe. Yep, ik vertelde al dat het zwaar zou worden, alleen al door de lange dagen en de reistijd die ermee gemoeid gaat.
Maar waar een wil is, is een weg, en dit is wat ze wil, dus het zal haar gaan lukken, daar ben ik van overtuigd!

Vandaag ben ik vrij van mijn werk, een hele lange dag alleen heb ik dus voor me. Nou ja, alleen, natuurlijk is poeslief er, en ze vindt het heerlijk als er iemand thuis is. Ze is graag bij je in de buurt, gaat dan op een plekje liggen waar ze kan zien wat je aan het doen bent, en zodra je gaat zitten, wil ze op je schoot kruipen.
Ik begon de dag met eerst maar eens lekker poetsen in mijn huisje, alles weer netjes aan kant en schoon. De ramen lappen, alleen aan de binnenkant, want als de weersverwachting uitkomt, gaat er morgen erg veel regen vallen. Beetje zinloos om de dag daarvoor de ramen aan de buitenkant te gaan doen.

Afgelopen weekend heb ik weer een paar sokken op de naalden gezet. Daar kan ik vandaag ook zeker nog wel wat aan verder breien. Nee, vervelen zal ik me zeker niet, eerlijk gezegd kan ik me er niet eens iets bij voorstellen, wat dat is. Want ik heb altijd meer plannetjes dan tijd...
Afleiding genoeg dus vandaag, mijn koffie is op, ik ga aan de slag.
Fijne dag allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Succes voor je dochter. Mooi dat ze haar droom kan navolgen.

    En ja, na het sterfgeval gaat het leven door, dat is zo. Maar ik vond dat ook juist het moeilijke eraan.

    Fijne dag vandaag. Ik heb er al een bezoekje aan de tandarts opzitten, maar alles was in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan de ene kant is het hard dat het leven door gaat, aan de andere kant geeft het ook structuur en houvast. Het hoeft ook zeker niet te betekenen dat je iemand vergeet...
    Je bent al vroeg op dreef, Anja! Ik merk dat ik vandaag ook eerder ben met alles.. heeft vast te maken met de klok verzetten...
    Je dochter zal wel met verhalen en indrukken thuiskomen vandaag. Leuk dat ze dit kan/mag doen hoor...

    BeantwoordenVerwijderen