Volgers

woensdag 10 oktober 2018

vroeg donker

Wat is het deze week nog heerlijk weer! Op het werk houden we 's ochtends de deuren nog even dicht, maar rond de middag zetten we ze wagenwijd open. Dit mooie weer heeft maar 1 nadeel: het laag staande zonnetje schijnt 's middags op mijn beeldschermen, waardoor ze lastig te lezen zijn. Maar mij hoor je niet klagen, het kan mij niet lang genoeg zulk fijn weer blijven!

Waar ik dan weer helemaal niet op bedacht was, is dat het zonnetje toch alweer vroeg onder gaat. Om half 8 is het al helemaal donker! En dat betekent dat ik mijn blogs weer wat meer vooruit moet gaan plannen.
Ik schrijf mijn blogjes altijd gewoon op het moment dat ik er zin in heb. Wil ik jullie iets laten zien wat ik gemaakt heb, loop ik even naar buiten om er een foto van te maken, en hup, op mijn blog. Maar nu het alweer zo vroeg donker wordt, gaat dat niet meer. 

Als ik overdag werk, kom ik 's avonds ergens tussen kwart voor 7 en 7 uur thuis. Dan gaan we altijd eerst een wandeling maken, en daarna maken we samen het eten. 
En dan is het inmiddels dus alweer donker, en als ik dan geen foto's heb van wat ik heb gemaakt, kan ik jullie ook niets laten zien!

Niet getreurd, kwestie van in het weekend wat meer vooruit denken. En er zijn ook dagen waarop ik middag/avond werk, dan kan ik dus in de ochtend foto's maken. 

Op dit moment heb ik maar 1 handwerkje op de haaknaald staan. Ik maakte, ergens in augustus volgens mij, een deken voor op de achterbank van mijn auto:
Daar had ik allerlei halve en hele bollen garen voor bij elkaar gezocht. Maar ik bleek er veel minder voor nodig te hebben, dan verwacht. 
De blauwe en groene bollen gebruikte ik, maar al die andere bolletjes bleven over. 
En van het zwart/rood gemeleerde garen wat ik om en om haakte met de groene en blauwe garens, bleef ook nog heel veel over. Daarop besloot ik dat ik een tweede deken zou haken. De eerste ligt lekker praktisch op de achterbank van mijn auto, de tweede komt straks gewoon los op die achterbank te liggen. Dan heb ik altijd een deken bij de hand, mocht ik bij koud weer stil komen te staan in een file of doordat de weg versperd is als gevolg een van geslipte auto of wat dan ook.
Want dat is het advies, om altijd een deken, en wat te eten en te drinken in de auto bij je te hebben. 
Daar ga ik dan nu maar gauw mee verder, want ook al is het nu nog heerlijk warm weer, het kan zo maar omslaan!

10 opmerkingen:

  1. Ja wat is het al vroeg donker he!
    Is een daglichtlamp geen optie voor je foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marlien, elk jaar op de Handwerkbeurs kijk ik verlekkerd naar de daglichtlampen die daar worden aangeboden. Lijkt me heerlijk, om 's avonds goed licht te hebben op je handwerk, zeker bij borduren. En ik ga mezelf zeker wel ooit eens verwennen met zo'n lamp. Maar dan wil ik in mijn eigen huisje wonen, zodat ik goed kan bepalen wat voor soort lamp praktisch is. Je hebt ze namelijk in diverse uitvoeringen, als vloerlamp maar ook met zo'n knijper, die je op de rand van een boekenkast of vensterbank kunt vastzetten, of model tafellamp, die je op de bankleuning kunt plaatsen. Heb er nooit bij stilgestaan dat die niet alleen handig is bij het handwerken, maar ook bij het maken van foto's daarvan, dus bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  2. Ik heb indertijd een tafellamp met loep voor drie tientjes bij de lidl gekocht.
    Loep gebruik ik nooit 😂😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat is wel goedkoop! En dat is echt een daglichtlamp? Op de beurzen en op het internet kwam ik veel hogere prijzen tegen, vandaar dat ik de aankoop nog even wil uitstellen.

      Verwijderen
    2. Yep.
      Marskramer had er indertijd ook een.
      Ze lijken wat op deze:

      https://www.marks-miniatures.com/nl/led-loeplamp-3-12-dioptrie-daglicht-5-w-48-leds-wi.html

      Verwijderen
    3. Dank voor de link! Ik ben gelijk eens gaan kijken, hm, misschien moeten we toch maar aan cadeautjes gaan denken in de decembermaand...?!

      Verwijderen
    4. Je mag jezelf af en toe wel kietelen hoor 😎

      Verwijderen
    5. Dat is het"foutje" in mijn systeem. Toen ik me liet testen op NPS was de conclusie dat ik dat absoluut niet heb, maar juist het tegenovergestelde, ik denk altijd aan iedereen maar nooit aan mezelf. Dat probeer ik nu te leren, naar poeh, dat valt nog niet mee.

      Verwijderen
  3. Heb er ook lang over gedaan om dat te leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook ik heb een daglichtlamp.. een klein tafelmodel, al jaren geleden aangeschaft op een beurs.. kostte toen 25 euro.. hij brandt elke avond!!! en niet alleen practisch bij handwerken en knutselen omdat hij op de bankleuning naast mijn hoofd staa zit ik dus langer in daglicht dan normaal in deze tijd en heb ik geen last meer van winterdepressies !! volgens mij is mijn model nu 35 euro en ik gebruik hem dus al een jaar of 15 elke dag! zomers kort natuurlijk dan is het lekker lang licht maar nu gaattie dus om half 8 al aan.

    BeantwoordenVerwijderen