Volgers

zaterdag 29 december 2018

speciaal voor Marlien

Speciaal voor Marlien (maar natuurlijk ook voor elke andere lezer):
Ik schreef over de sokken die ik nu aan het breien ben, en dat ik daarbij ook maaswol gebruik.
Dat vond ze een goed idee. Ik beloofde een foto te plaatsen van sokken, die ik al eerder breide met maaswol.
De sokken op de foto hierboven heb ik alweer bijna 3 jaar geleden gebreid (lang leve Ravelry waar ik dat heel simpel terug kan vinden). En ze zien er nog als nieuw uit! Dit was het garen wat ik ervoor gebruikte: 
Een bol ecru garen (je kunt zien dat het garen uitgehaald is, ik denk dat deze bol in een zak met garen zat die ik in een kringloopwinkel kocht), en alle ingebreide patroontjes werden gebreid met de maaswol.

Nu ik zo weer de foto zie, denk ik dat ik binnenkort wel weer zo'n paar sokken ga breien, want het inbreien is hartstikke leuk om te doen, en eigenlijk vind ik ze ook wel erg mooi, leuker dan simpele strepen.

En voor meer details wil, hier zie je Ravelry-pagina van deze sokken.

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt hele leuke sokken. Wat een mooi effect heb je bereikt. En dat gewoon met restanten. Goed hoor en duurzaam al dat hergebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er niet fanatiek in, maar duurzaam en hergebruik vind ik wel belangrijk. En breien met heel veel verschillende kleurtjes/
      restjes, vind ik ontzettend leuk om te doen.

      Verwijderen
  2. Erg mooi!
    Gebruik je dan een dubbele draad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt, een dubbele draad, zodat het even dik wordt als de sokkenwol. Maar ik heb ook wel kaartjes met dikkere maaswol, dan gebruik ik natuurlijk een enkele draad.

      Verwijderen
  3. mooi !!! inbreien is eenramp bij mij.. gaten en het trekt..dus daar waag ik me niet meer aan !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je wel eens geprobeerd binnenste buiten te breien? Als je dat doet (bijvoorbeeld bij sokken) zitten de draden die je mee laat lopen wat ruimer, zodat je ze niet te strak kunt trekken. Ik heb het eerlijk gezegd nooit geprobeerd, omdat ik het probleem zelf niet heb, maar op Ravelry kom ik het regelmatig tegen als tip.

      Verwijderen