Volgers

maandag 3 december 2018

paars

Ik vertelde eerder deze week al dat mijn lievelingskleur paars is.

Zondagmorgen had ik zin in een simpel handwerkje. Ik had nog 3 bolletjes Schachenmayr Nomotta Cassiopeia liggen. Die kocht ik al een jaar 8-9 geleden.
In het naburige dorp waar ik toen woonde, zit een winkel waar ze zowel stoffen als garens verkopen.
Er staat buiten altijd een rek met garens, die voor een klein bedrag van eigenaar mogen wisselen (meestal omdat het garen uit het assortiment gaat of er nog maar een paar bolletjes over zijn).
Toentertijd vroegen ze 1 euro voor elke bol die in dat rek lag (inmiddels is dat gestegen naar 2-3 euro per bol), ik was dus maar 3 euro kwijt voor deze 3 bolletjes.

Ik pakte zondagochtend een paar rechte naalden nr. 5½ en zette 50 steken op.
En dan gewoon heen en terug recht breien. Met dit garen zie je geen patroon, en met alleen maar rechte steken ziet het breiwerk er aan beide kanten hetzelfde uit.
Toen de 3 bollen op waren, naaide ik het begin en einde aan elkaar.
En zo heb ik er een heerlijk warme, en echt superzachte col bij.
(Kleur op deze foto is veel te licht, het zonnetje scheen vanmiddag ook zo fel!)

Dit is echt zo ontzettend zacht garen, om heerlijk in te knuffelen op een koude dag!
De kerstbeer mag hem ook even om:
De kleur van de sjaal is op deze foto precies zoals in het echt.

8 opmerkingen:

  1. zo das ook weer weggewerkt in een prachtige sjaal !!! het garen ziet er echt zacht en bontachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ziet er inderdaad een beetje bontachtig uit, dat schijnt deze winter mode te zijn in de garens. En dan te bedenken dat deze bolletjes er al zo lang lagen! Het is jammer dat je via een blog niet iets kunt laten voelen, want dit garen is echt zo ontzettend zacht!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Hij is heerlijk warm, daar ga ik deze winter veel plezier van hebben.

      Verwijderen
  3. Het is dus een mooie diep paarse kleur.. Ja, ik houd ook wel van die kleur, maar ik draag het eigenlijk nooit als het om kleding gaat..
    Lekkere kol heb je nu die je zo even om doet, niet verkeerd om te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt qua kleur. Ik draag het eigenlijk ook nooit als het om kleding gaat hoor. Ik ben een herfst-type, die kleuren passen het beste bij mij, maar zo'n accessoire in een diep paarse kleur kan prima. En hij houdt mijn nek ook lekker warm!

      Verwijderen