Volgers

vrijdag 7 december 2018

donker

Sinterklaas heeft ons land weer verlaten, en we zijn beland in de donkere dagen voor Kerst.
Tjonge, wat een donkere dag vandaag! Dik bewolkt, geen kans dat het zonnetje daar vandaag doorheen kan prikken.
Ik moest gewoon de lampen aan doen in huis, om te kunnen zien waar ik aan het stofzuigen was!
En bij de afwas moest de lamp boven het aanrecht ook aan, omdat er gewoon geen licht binnen komt via het raam boven het aanrechtblad!
Br, niks aan hoor, dit weer, tenminste niet als je naar buiten moet, maar het hoort erbij. We hebben een lange nazomer gehad, en voordat het Kerst wordt moeten we toch eerst nog wel herfstweer krijgen.
Het is weer de tijd voor de Kerstmarkten in Duitsland. Nu wonen we vlak bij de grens, dus voor ons is het haast naast de deur om zo'n markt te bezoeken, maar als het weer dit weekend niet verbetert, denk ik dat we het maar een weekje uitstellen, wie weet hebben we volgende week beter marktweer!

Iedereen alvast een fijn weekend!

9 opmerkingen:

  1. Ja ik keek ook net met tegenzin naar buiten en moet er toch echt straks op uit.

    We hebben aan onze kant van de grens ook leuke kerstmarken trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier in de regio geen kerstmarkt, waarschijnlijk omdat iedereen 15 km verderop de Duitse markt bezoekt

      Verwijderen
    2. Hier veel.
      Maar dan kleintjes van dagbesteding en verzorgingstehuizen en dergelijke.
      Morgenochtend bij mij om de hoek.

      Morgenmiddag zou ik naar den Ham voor het spektakel, maar dat is helaas vanwege het slechte weer afgelast.

      Verwijderen
  2. Twee keer door dit weer fietsen heen-en-weer fietsen en dan vreselijk zin hebben in erwtensoep. Heerlijk. Kachel aan. Hete thee. We maken er wat van.....
    Beetje jammer dat iknog eens heen en weer moet fietsen om te werken vanavond tot half 11. Maar dan bij thuiskomst wacht de kachel en weer een bak thee. Dat maakt weer veel goed. 😏

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit nu op mijn werk lekker hutspot met draadjesvlees te eten. Benieuwd of er vanavond veel klanten komen.

      Verwijderen
  3. Tja.....erg he...dat had ik nou ook vanmorgen....finn weekend liefs Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je ziet echt niet wat je doet hè... Soms is dat ook wel gemakkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, maar als perfectionist wil ik niet alleen zien maar vooral ook weten dat het schoon is!

      Verwijderen