Volgers

dinsdag 25 december 2018

Kerstavond

Kerstavond brachten we gezellig samen door. Eerst met schilderen en blogs lezen, later op de avond keken we naar een programma op National Geographic, over de bouw van de Sagrada Familia in Barcelona.

De bedoeling is dat de bouw klaar zal zijn in 2026, honderd jaar na de dood van Gaudi. Hij nam de bouw over, toen een jaar na de start van de bouw, de oorspronkelijke ontwerper Del Villar werd ontslagen. Gaudi maakte de crypte af, zoals die was ontworpen door Del Villar, maar sloeg vervolgens een geheel andere weg in. Hij weidde vanaf 1914 tot aan zijn dood in 1926, zijn gehele leven aan de Sagrada, woonde zelfs enige tijd op de bouwplaats, en ligt begraven in de crypte.
Tja, niet iedereen zal dit interessant vinden, wij vinden dit soort programma's boeiend om naar te kijken. En tijdens het kijken breide ik fijn verder aan mijn sokken.

Vervolgens genoten we nog van een optreden van Coldplay, opgenomen in november 2017 in Sao Paulo. Tjonge, wat kunnen die jongens spelen zeg! Ik houd van muziek, en kan moeilijk stilzitten als ik van muziek geniet. Als klein kind al vond ik het heerlijk om te bewegen op muziek. Mijn favoriete onderdeel bij turnen was de vrije oefening, waarbij je turnt op muziek. Mijn favoriete kinder-televisie-programma was Oebele. Ken je dat? Oebele is hupsakee, Oebele is hupfalderiere, zo ging het refrein, ik kon echt niet stil blijven zitten op mijn stoel, moest mee dansen, 3 maal in de rondte, olee!
Nou goed, jullie begrijpen, er werd tijdens de uitzending van het concert wat minder gebreid, haha.
Toch schieten de sokken al best lekker op, kijk maar:
Wij gaan zo meteen lekker aan onze kerstdiner, eet smakelijk allemaal!

8 opmerkingen:

  1. Oh grappig wij zongn zaterdag ook een nummer van Coldplay.
    Daar kon ook niemand bij stil blijven staan.
    You're a Star in the Sky.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik gelukkig niet de enige!

      Verwijderen
    2. Hahaha en ik kende die hele groep niet.
      Op het filmpje dat nu op m'n blog staat kun je het aan het einde terug zien.

      Verwijderen
    3. Heb net gekeken, wat ontzettend leuk! En ook heel bijzonder vond ik het meisje dat in haar rolstoel mee danst met de andere meiden!

      Verwijderen
  2. Wij zijn twee keer in Barcelona geweest en ook bij de Sagrada Familia, maar we zijn er niet in geweest. Het was er nogal erg druk. Het is een bijzonder bouwwerk en ook de andere werken van Gaudi in Barcelona zijn dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt ons een prachtig gebouw om te zien in het echt! Dochter was laatst op studiereis in Rome, er ging toen ook een groep naar Barcelona, heel begrijpelijk, want ook in die stad zijn prachtige gebouwen te bewonderen.

      Verwijderen
  3. ik ga ongemerkt haken en breien op de maat van de muziek...hahaha das bij zydeco en funana niet aan te bevelen das zoooooo snellllllllll

    BeantwoordenVerwijderen