Volgers

maandag 10 december 2018

het kan verkeren

Toen ik vanmorgen op mijn mobiel keek, stond deze foto in beeld, met daaronder de tekst: bekijk de foto's van 10 december 2017.
 Deze foto maakte ik diezelfde dag. Net als de foto hieronder.
Dochter en ik bezochten die dag de Winter Efteling, en winter kregen we!
In de ochtend begon het te sneeuwen, en gedurende de dag viel er een flink pak sneeuw.
Wat hebben we die dag genoten van een echt winters sprookjespark.
Door al die sneeuw, werden een aantal attracties gesloten. Nogal logisch dat de achtbanen niet konden worden gebruikt, maar daar houden wij helemaal niet van, dus we vonden dat geen probleem.

Met af en toe iets warms eten, of een lekkere warme chocomel,
hadden we helemaal geen last van de kou. 

Veel bezoekers hadden vooraf kennelijk niet naar het weerbericht geluisterd, en waren er totaal niet op gekleed. Kindjes in buggy's in een spijkerbroekje en dun jasje, ja, dan is de lol er snel af. Al aan het begin van de middag zagen we veel mensen richting uitgang gaan. Wij waren er wel op gekleed, en bleven tot sluitingstijd.
De reis daarna naar Drenthe duurde wel langer dan gebruikelijk, gewoon omdat het verstandig was wat langzamer te rijden.

Dochter had de kaartjes gekocht, en een paar dagen later kreeg ze een mail: omdat er zoveel mensen hun beklag hadden gedaan over het feit dat niet alle attracties open waren, terwijl er wel voor betaald was, had men besloten iedereen zijn/haar entreegeld terug te betalen!
Zo genoten wij van een gratis dagje Winter Efteling, wat een bof!

Hoe anders is het weer vandaag. Gisteren was een gure dag, met veel wind en regen, af en toe echt stortbuien. Van een wandeling zagen we maar af, we vermaakten ons lekker binnen (met uitzicht op de beestjes buiten is dat echt geen straf).
Vandaag is het bijna windstil, droog en het zonnetje laat zich weer zien! Ik heb het huisje alweer aan kant, gestoft, gesopt en gezogen. Straks nog even op de fiets stappen, wat boodschapjes halen. En misschien een extra blokje om, om van dit mooie weer te genieten. De komende dagen komt daar niet van, dan ga ik met donker van huis, en kom in het donker weer thuis.
Dochterlief is vanavond rond een uurtje of 10 pas thuis, ze is nu in Zwolle voor haar ene studie, en reist daarna naar Utrecht voor de andere. Ik heb dus een lange dag alleen voor me! Nou ja, alleen, gelukkig is poes Noor er om me gezelschap te houden.

Ik wens jullie allemaal een fijne start van de nieuwe week! 

5 opmerkingen:

  1. ja zo veel kan het schelen van jaar tot jaar.. verleden jaar sneeuw.. vandaag best een prima dagje.. wie weet volgend jaar een bikini dag hahaha als het nog langer warm blijft dan dit jaar !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, zou zomaar kunnen, niet volgend jaar misschien, maar in de toekomst wel. Lijkt me zo raar als je down-under woont, Kerstmis in de zomer, wie weet komt het ooit bij ons ook nog zo ver.

      Verwijderen
  2. Bizar hé, ik kwam ook foto's tegen van een weekend Bad Bentheim vorig jaar, helemaal wit. Zo'n verschil met nu. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bad Bentheim, mooi, ligt op een klein uurtje rijden bij ons vandaan.

      Verwijderen
  3. Wat een mooie sfeerfoto’s. Past eigenlijk erg goed bij een Winterefteling.
    Ik kan het me niet eens herinneren hoe het was vorig jaar, ondanks de foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen