Volgers

zaterdag 17 november 2018

kou

Er werd een koudefront aangekondigd. En daarom breide ik afgelopen week steeds aan het vest voor mijn dochter, zodat het op tijd af zou zijn, voordat de kou in het land komt.
De panden waren al af, de mouwen breide ik gisterenavond. Nu alleen nog in elkaar naaien. Maar daar wilde ik even mee wachten, totdat ik eerst kon meten of alle delen wel de juiste afmetingen hebben. Als de mouwen misschien wat langer moeten worden gebreid, is het wel handig dat ik dat weet voordat ik het vest in elkaar naai.
Maar ik moet nog even geduld hebben. Kijk:
Dochterlief verliet begin deze week ons landje en vloog naar zonnig, warm Rome!
Vannacht kwam ze weer thuis, en nu ligt ze even wat uurtjes slaap in te halen.
Later vandaag maar even meten, en dan kan het vest in elkaar.

Ze heeft het ontzettend naar haar zin gehad. Er zijn in Rome natuurlijk ontzettend veel gebouwen en fonteinen uit de oude glorietijd van de Romeinen. Ze is enorm geïnteresseerd in die geschiedenis, en dat nu allemaal van dichtbij mogen bewonderen, is natuurlijk geweldig.
Ze zijn ook naar het Vaticaan geweest, werden door de paus ontvangen en toegesproken. Nu is mijn dochter een overtuigd atheïst, maar dat neemt niet weg dat ze wel respect heeft voor mensen die naar hun geloofsovertuiging leven. Ze vond het daarom toch wel bijzonder, dat haar groep op stoelen mocht plaats nemen, en de paus vlak voor hen kwam staan en hen toesprak. Er staat dan een groep vertalers bij, die in zo'n beetje elke gewenste taal schijnen te kunnen vertalen wat de paus zegt.

Ze is weer een enorm leuke ervaring rijker. En straks ook nog een vest rijker, haha, wat wil je nog meer!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. Voor diegenen die de intocht van Sinterklaas gaan bekijken, op tv of ergens in het land, ik wens jullie erg veel plezier en hoop dat dit kinderfeest nergens door volwassenen verstoord zal worden.

3 opmerkingen:

  1. Rome is een mooie stad. Wij waren ook erg onder de indruk toen we daar jaren geleden waren. Fijn dat je dochter het zo naar haar zin heeft gehad.

    Voor jou ook een goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. rome staat ook op mijn verlanglijst ooooiiiittt het schijnt dat 1 week niet genoeg is om alles te bekijken er staat zoveel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, bij zo'n opleiding horen ook dit soort uitstapjes... Prachtig, al die oude gebouwen, de cultuur...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen