Volgers

zondag 25 november 2018

als je geen Sinterklaas viert...

...haal je de kerst gewoon lekker op tijd in huis!
Vandaag zijn dochter en ik aan de slag gegaan om ons huisje te voorzien van wat kerstversiering.
Dat hoeft allemaal niet veel te kosten. We gebruikten wat spulletjes die we al in huis hadden, en kochten wat spulletjes bij de kringloop.
Zo kocht ik 2 van die kransen waar je eigenlijk een stompkaars in het midden moet zetten. Het groen van de kransen was gedeeltelijk verkleurd, maar de besjes en balletjes en dennenappels enz konden we prima gebruiken om zelf tafelstukjes te maken. Hierboven zie je zo'n tafereeltje. Het plateautje en de glaasjes hadden we al, de rest komt van de kransen. Voor 1 euro flink wat decoratiespul.
Lastig te fotograferen bij zulk somber weer, zonder dat de helft overbelicht wordt, maar zo krijgen jullie toch een beetje een idee.
Een tijdje terug vroeg ik jullie advies voor het stijven van haakwerk. Ik had wat sterretjes gehaakt, en het leek me leuk om een krans buiten te hangen met de sterretjes daaraan vastgemaakt. Maar ik heb ze nu aan een lijntje gehaakt, en die hangt aan de kamerdeur. Het is zo'n deur met ruitjes. Aan de achterkant van de roedes, heb ik kerstlint gedaan, en vervolgens hing ik de slinger met sterretjes aan de deur.

Sorry voor de slechte foto's maar jullie hebben toch wel een beetje een beeld gekregen. Het is erg gezellig geworden! Dochter maakte ook nog een erg leuke krans, die horizontaal aan 3 linten hangt. Onder aan de krans hangen schattige beestjes, zoals egeltje, eekhoorntje, vosje, vogeltje, superleuk maar onmogelijk om dat op de foto te zetten. Ik zal eens bedenken hoe ik dat nu toch aan jullie kan laten zien.
Nog een fijne zondag verder!

9 opmerkingen:

  1. Bij de Aldi kocht ik vrijdag een grote kerstster voor voor het raam, met ledverlichting voor 50cent.
    Maarversieren doe ik pas na 5 december hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er gezellig uit. Wij vieren ook geen Sinterklaas nu de kinderen groter zijn en ze zijn ook nog alle drie jarig vlak voor of na Sinterklaas, dus voor ons ook kerst. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En jullie alvast een hele gezellige maand gewenst met alle feesten.

      Verwijderen
  3. Wat ziet het er gezellig uit, Anja! Het hoeft allemaal niet veel te kosten, en je hebt ook meteen iets unieks als je het zelf maakt en/of stylt...
    Ik vind het leuk om te zien, maar versier eigenlijk niet. Gewoon lekker basic vind ik prima...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ieder z'n ding hoor, je moet doen wat je zelf leuk vindt. Als kind vond ik het altijd al leuk, samen met mijn moeder ging ik dan "kerstbakjes maken". Ze kocht oase en we hadden een heleboel versiersel die we konden gebruiken voor de bakjes.

      Verwijderen
  4. Gezellig, zeker in deze tijd dat het toch al vroeger donker gaat worden.
    Ziet er sfeervol uit. In het atelier is het Sint en Piet, maar binnen in de huiskamer zijn ook al wat kerstdingetjes verschenen, het staat zo gezellig :-) Fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niemand kan bij ons in huis kijken, dat scheelt ook wel. Als we aan de gewone straat zouden wonen, dan zou ik de kerstversiering in ieder geval niet neerzetten waar het zichtbaar is vanaf buiten, dat zou ik dan na 5 december doen.

      Verwijderen
  5. leuk en gezellig hoor!!! ja die donkerte maakt dat je bijna geen goede fotoos kan maken... ik ben nog druk bezig met dingen haken.. als alles klaar is ga ik het neerzetten.. zal wel 1 december zijn , denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen