Volgers

dinsdag 20 november 2018

de eerste sneeuw en toch maar niet

Poeslief heeft besloten dat het warme vest voor dochter niet in elkaar hoeft te worden gezet, want in delen ligt het ook heerlijk! Haha, iedere keer als ik naar de mand loop, springt poeslief erin, en gaat boven op het breiwerk liggen.

Mijn thema in mijn bullet journal deze week blijkt achteraf helemaal zo slecht nog niet gekozen.
Vandaag viel hier in Drenthe de eerste (weliswaar natte) sneeuw. Met een harde wind erbij, voelde het buiten veel kouder aan dan de 4 graden die het was.
Tijd voor lekker warme, zelfgebreide sjaals, mutsen, wanten, sokken en truien!

Vanmorgen liet ik jullie het begin van mijn nieuwe breiwerk zien. Een leuk patroontje vond ik het.
Er zitten kleine gaatjes in, maar die lijken op de foto's van het origineel niet storend groot te zijn.
Het is lastig om bij kunstlicht het goed op de foto te krijgen, maar ik denk dat jullie het op bovenstaande foto wel kunnen zien, het zijn niet echt gaatjes! Dat betekent dat je er nogal doorheen kijkt. Nu draag ik altijd wel een shirt onder een trui, dus je zou niet op mijn huid kijken, maar het betekent wel (voor mij in ieder geval) dat ik er een shirt in exact dezelfde kleur onder zal moeten dragen. En aangezien dit nu niet een heel gangbare kleur garen is, zal het wel heel erg lastig worden om een shirt te vinden in diezelfde kleur.

Kortom: een leuk patroontje, maar niet voor dit garen!

8 opmerkingen:

  1. Een foto ziet er vaak anders uit, ik vind het mooi worden. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. ja, ik begin ervan overtuigd te raken dat een andere kleur best zou kunnen

      Verwijderen
  3. Hihi, ik dacht eerst even dat je het roze vest ging uithalen... Maar daar waakt poes wel voor. Geef haar eens ongelijk zeg... Juliagaren is zo lekker zacht...
    Jammer van je blokjespatroon... ik vind dat er best een contrasterend shirt onder kan hoor. Niks mis mee toch?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben bijna om! Een contrasterende kleur, en dan in dezelfde kleur als de broek die ik er onder draag, zou best kunnen...

      Verwijderen
  4. vind het met gaatjes wel meevallen hoor ! denk dat je echt een vergrootglas nodig moet hebben om er doorheen te kunnen kijken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de twijfel is ook alweer toegeslagen, want je bent zeker niet de enige die dit schrijft. En een andere kleur shirt eronder zou misschien ook best staan. Denk er nog even over na!

      Verwijderen