Volgers

dinsdag 20 november 2018

kunstlicht/zonlicht

Gisteren beloofde ik Elizabeth om het beginnetje van mijn trui te laten zien.
Het was gisterenmiddag al behoorlijk donker, en het regende erg hard, dus buiten een foto van het breiwerk maken lukte niet meer.
Maar ja, belofte maakt schuld, dus heb ik binnen een foto genomen. Valt nog helemaal niet tegen, meestal zijn kleuren zo anders bij kunstlicht.
Ik vind het een leuk patroontje om te breien. Het is net even anders dan anders. Het lijken blokjes rechte en averechte steken, maar in dit geval verspringen ze niet alleen, er zitten ook kleine gaatjes tussen.
Averecht brei je steeds 5 steken en recht 3, en bij de wisseling maak je door omhalen de gaatjes.
Hier is het nog niet te zien, maar als ik wat verder ben, zal ik proberen de gaatjes wat duidelijker op de foto te zetten.

Toen de regen uiteindelijk stopte, liep ik nog even naar de drogist en supermarkt.
De lucht was bewolkt, de zon had ik de hele dag niet gezien, maar net voordat ze onderging besloot ze toch nog even te gaan schijnen. Maar ze bereikte alleen nog maar de toppen van de bomen:
Ik vond het een bijzonder gezicht, het leek wel of de toppen van de bomen in brand stonden.
Fijne dag allemaal!

6 opmerkingen:

  1. Dat is zèker een heel bijzonder gezicht, die boomtoppen zo... Prachtig!
    Ik kan nu heel goed het motiefje zien dat je breit, wat is het leuk...
    Als je 's avonds binnen foto's neemt en je hebt het kunstlicht vol aan, dan zet is vaak de flits uit om de kleuren beter te krijgen. Het lukt niet altijd hoor... beetje uitvogelen...
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had juist de flits al uitgezet, want met flits kreeg ik wel heel vreemde kleuren. Maar... lees mijn blogje van straks maar even...

      Verwijderen
  2. Echt weer om heerlijk binnen te zijn en te breien. Met deze temperatuur (koude wind) is een zelfgebreide trui heerlijk :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beslist, hier in Drenthe is vandaag de eerste sneeuw van deze winter gevallen, en door de harde wind voelde het ook veel kouder aan dan de 4 graden die het was. Zelfgebreide trui, sokken, wanten, sjaal, muts...heerlijk!

      Verwijderen
  3. wat leuk die fotoos met die rode toppen aan de bomen!!! zal een prachtig gezicht zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. was het ook, op foto niet goed vast te leggen hoe mooi het was!

      Verwijderen