Volgers

maandag 19 november 2018

trui


Weten jullie het nog? Ik koos deze garens bij elkaar, en wilde er een trui van maken.
Ik zocht een patroon uit, maakte een proeflapje en begon te breien.
Ik breide met dubbele draad in donkergroen, en begon bij de nek. Ik wilde op een bepaald moment overgaan naar 1 draad donkergroen en 1 draad lichtgroen.
Ik koos ervoor om dit op een relatief dunne naald nr. 3 te breien.
Het breiwerk werd wat stug, maar goed, dat zou met een goed fijnwasmiddel nog wel kunnen bijtrekken. Toen ik vanaf de hals steken ging meerderen, werd het echt niet naar mijn zin.
Elke meerdering werd storend zichtbaar. Ik probeerde verschillende manieren van steken meerderen, maar het had steeds een zelfde resultaat.

En dan zit er voor mij maar 1 ding op: uithalen!
Als het begin al niet naar mijn zin is, zal ik de trui nooit leuk vinden. En het is onzin om een trui af te breien, waarvan je al tijdens het breien weet dat deze niet naar je zin wordt.

Dus weer op zoek naar een ander patroon, en ik kwam een hele leuke tegen:
Forest Walk heet het patroon, en het is gratis te downloaden via Ravelry.
Ik vind het een leuke steek die gebruikt is. Weer eens iets heel anders!
Veel truien hebben een (naar mijn zin) veel te wijde hals. Ik ben een koukleum, en heb niet zoveel aan een fijne wintertrui als ik er een koude nek in heb.
Dus ging ik op zoek naar een trui met een wat hogere kraag, of zelfs een col. Nou, die heb ik gevonden!
Eerst maar eens een proeflapje maken, zien of de stekenverhouding klopt, en de steek uitproberen.
Wordt vervolgd....


6 opmerkingen:

  1. Geef nooit op... lijkt je lijfspreuk wel :) Maar je hebt gelijk hoor; als het niet naar je zin is en je weet dat je er dan nooit iets mee doet...
    Hatseflats.. uithalen die zaak..!
    Ik heb even zitten kijken naar het nieuwe patroon; 't lijkt wel een beetje open steekje, een weefeffect geeft het.. Leuk!
    Wedden dat je morgen al een stukje hebt om te laten zien?
    Fijne dag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, je hebt helemaal gelijk, op 2 punten! Nooit opgeven, en altijd ergens het positieve in proberen te zien zijn zeker motto's in mijn leven. En je hebt gelijk, ik heb al een beginnetje gemaakt. Het regent hier nu, en het is behoorlijk donker, zal toch nog even proberen een foto te maken, laat ik die morgen zien!

      Verwijderen
  2. Wat een mooie kleur, geef zeker niet op het wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Opgeven komt niet voor in mijn woordenboek voor hoor. Ik heb al een beginnetje, zal het jullie morgen laten zien!

      Verwijderen
  3. vond dat stugge al niet lekker.. hoop dat je nu toch een grotere naald neemt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ga ik zeker doen (maar het ligt nu weer even op bolletjes te wachten tot ik een besluit heb genomen wat ik ga maken)

      Verwijderen