Volgers

maandag 12 november 2018

een vest breien

Afgelopen zaterdag ging ik even met mijn dochter mee naar de stad. Ze moest nog wat spulletjes kopen, en samen langs de winkels is veel gezelliger dan alleen.
Maar zoals dat vaak gaat, je gaat naar de stad met een lijstje, en komt met meer/andere spullen thuis.
Zo verging het haar dus ook.
Zes bollen Julia van Zeeman kocht ze. Daar wil ze een vest van. Een gebreid vest.
Nu is ze een ster in haken, maar breien vindt ze helemaal niks. Al die steken die je kunt laten vallen!
Dus of mams misschien...tuurlijk, ga maar op zoek naar een patroon!
Het patroon is uitgezocht, en gisterenavond maakte ik even een proeflapje, want in het patroon wordt naalddikte 8 gebruikt, en laat ik die nu niet hebben. Maar met 7 blijk ik precies de juiste stekenverhouding te krijgen, dat is fijn.
Dus jullie weten wat ik de komende avonden in mijn handen houd:


10 opmerkingen:

  1. Nou, het is er wel weer voor om zo'n heerlijk vest te breien. En wat een prachtige kleur vind ik dit!
    Ik ben heel benieuwd hoe Julia breit, ik heb er een deken van gehaakt.
    Laat je vorderingen maar zien!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een prachtige herfstkleur. Ik ben met de eerste bol bezig, en moet zeggen dat ik het erg lekker vind breien. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!

      Verwijderen
  2. Wat een mooie kleur. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met naalden 7 gaat het snel hoor, dus ik denk niet dat jullie heel lang hoeven wachten op het eindresultaat!

      Verwijderen
  3. Ik snap je dochter helemaal! Breien kan ik ook niet; haken vind ik echt veel makkelijker.

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Breien vindt ze niks, als je een steek laat vallen is het gelijk een hele ladder, daar heb je met haken geen last van. Ik heb haar vaak genoeg aangeboden een beginnetje op te zetten, en gevallen steken op te halen, maar ze heeft er geen behoefte aan. Maar ja, ik zou ook niet weten waar ze de tijd vandaan zou moeten halen, met 2 studies bezig en daarnaast altijd aan het tekenen en schilderen, en haken dus. Ach, ik brei graag, dus brei het vest met plezier voor haar.

      Verwijderen
  4. Ik heb net een sjaal gebreid voor mijn dochter van dit garen. Ik vond het een heel mooi garen. Het pluist wel een beetje nu de sjaal klaar is, maar dat zal wel over gaan. Mooie kleur hoor, ik ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle waar naar zijn geld, en dat pluizen verwacht ik ook wel voor deze prijs, maar dochter vindt dat juist wel leuk. En ach, al gaat het vest maar 1 jaar mee, brei ik volgend jaar toch gewoon weer een nieuwe, ben ik weer lekker bezig, en voor zo'n luttel bedrag is dat ook geen probleem.

      Verwijderen
  5. mooie kleur.. en ik zag dattie na 5 dagen al klaar was.. ik doe het je niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoveel uurtjes werk zitten er niet in hoor, met naalden 7 gaat het erg snel.

      Verwijderen