Volgers

dinsdag 1 januari 2019

2019


Hallo lieve mensen,

Een nieuw jaar ligt voor ons. Ik heb er zin in!
Een nieuw jaar vol mogelijkheden.

Aan het begin van 2018 bedacht ik, dat het misschien wel leuk was, om van mijn blog een soort dagboek te maken, en dus elke dag hier een blogje te schrijven. Dan zouden er aan het einde van het jaar 365 blogjes zijn geschreven. Blogjes met persoonlijke verhalen, over mijn leventje, mijn financiën en mijn handwerken.
Dat aantal heb ik niet gehaald, maar 338 blogjes vind ik toch best veel!

Nu had ik in 2018 ook best vaak wat te vertellen, of had ik weer een handwerkje af, en kon ik dat aan jullie laten zien. Een paar sokken is in een paar avondjes gebreid tenslotte.

Voor 2019 heb ik grotere handwerkplannen. Uiteraard blijf ik sokken breien, simpelweg omdat ik het heel erg leuk en ontspannend vind om te doen, en sokken slijten nu eenmaal, dus regelmatig is er een paar aan vervanging toe.
Maar ik denk dat dat de enige kledingstukken zullen zijn, die ik dit jaar zal maken.
Afgelopen jaren heb ik best veel truien en vesten gemaakt, daar heb ik voorlopig genoeg aan, dus die zal ik in 2019 niet gaan maken (vermoed ik, je weet immers nooit hoe iets loopt).

Ik ga wel breien aan een deken, zoals ik jullie al vertelde.
En ik wil ook wel heel graag meer gaan borduren dit jaar.
Ik heb een jaar geleden een borduurmandje gekocht:
Die voorzag ik van een nieuw dekseltje:
Het mandje kocht ik in een kringloopwinkel, en het bleek helemaal vol borduurwerk te zitten. Pakketjes, en ook los garen en stramien. Daar wil ik dit jaar graag meer mee gaan doen.
Maar, dat levert nu eenmaal niet zo snel een zichtbaar resultaat op zoals bij brei- of haakwerk.
Dus ik denk zo maar, dat ik in 2019 veel minder blogjes zal schrijven dan in 2018.
Maar, zoals ik al schreef: je weet nooit hoe iets loopt. En tenslotte is er meer in het leven dan handwerken, dus wie weet heb ik jullie dit jaar toch wel heel veel te vertellen!
We zullen het gaan beleven!

Ik wens jullie allemaal een heel goed 2019 toe, dat het je mag brengen wat je ervan hoopt!
En ik zou het heel leuk vinden als jullie ook dit jaar hier weer komen lezen, en reacties geven.
Want wat was het leuk, alle contacten die ik via dit blogje heb mogen hebben in het afgelopen jaar!

11 opmerkingen:

  1. Dank je lieverd. Zo fijn, hoe je aan het einde van 2018, zo onverwachts, zo'n liefde tegen kwam. Ik wens jullie samen een heel gelukkig 2019!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook voor jou en je dochter een heel goed 2019 Anja.
      Blijf maar lekker veel schrijven, zo gezellig om te lezen
      altijd.
      Inmiddels ben ik, door al die sokken van jou, ook besmet
      met het sokkenbreivirus, ik was vergeten hoe leuk dat
      eigenlijk is en heb al 3 paar gebreid!
      Veel succes met het maken van de deken ziet er superleuk uit.
      Ik zie gelijk Kopenhagen weer voor me.
      Fijne Nieuwjaarsdag,
      groeten van Betsy

      Verwijderen
    2. Hallo Betsy, wat leuk dat je het sokken breien weer hebt opgepakt! Ja, het is een virus, en als je het eenmaal te pakken hebt, wil je er niet eens meer van af, haha.
      Jij ook een fijne 1e dag van het nieuwe jaar.

      Verwijderen
  2. Ik blijf zeker heerlijk lezen bij jou in het nieuwe jaar. Ik heb ondertussen ook sokkenwol gevonden bij de kringloop dis wie weet show ik mijn eerste paar sokken dit jaar wel op mijn blog.Borduren.....daar word ik super zenuwachtig van. Ooit aan begonnen in mijn jongere jaren. Maar in een hoek gesmeten. 😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jij met borduren hebt, heb ik met een naaimachine. Ik krijg er gewoon de kriebels van. Maar, het is toch wel handig als je er eentje in huis hebt, en wie weet vind ik ooit de rust om zelfs daar van te kunnen genieten.
      Nou, ook jij aan het sokken breien, dat belooft wat voor het nieuwe jaar, het wordt een soort Heel Holland breit sokken, haha! Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft en ben reuze benieuwd naar je eerste paar!

      Verwijderen
  3. prachtig mandje en super dat het al vol zat met borduur spullen !
    wens jullie 2 ook alle geluk en goeds voor 2019.
    en sokken breien gaat bij mij niet zo vlug als bij jou hoor.. ik doe er weken zoniet maanden over ! maar blijf het een lekker werkje vinden.. ben benieuwd naar al je creaties in 2019 dus blijf je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je me blijft volgen, ik blijf ook zeker bij jou meelezen! En creatief bezig zijn is ontspanning, het maakt helemaal niet uit hoe kort of lang je ergens over doet, het gaat om het plezier dat je eraan beleeft!

      Verwijderen
  4. Anja, ik vind jou een dapper mens. Ik wens je samen met je dochter een mooi en gezond 2019.

    BeantwoordenVerwijderen