Volgers

zondag 27 januari 2019

Mary queen of Scots

Houd je van oude kostuums? En van geschiedenis? Dan heb ik een aanrader voor je:
Mary, queen of Scots.
 Deze film gaat over het leven van Mary Stuart. Ze was 6 dagen oud, toen ze koningin werd van Schotland, omdat haar vader sneuvelde bij de Slag bij Solway Moss. Ze trouwde op 15-jarige leeftijd met Frans II van Frankrijk. Ruim anderhalf jaar later stierf haar man, en keerde ze terug naar Schotland.
In 1565 trouwde ze voor de 2e keer, en op 19 juni 1566 werd haar enige kind geboren, een zoon.

Vorige week zaterdag ging ik samen met mijn dochter naar de bioscoop, en zagen we deze film.
Wij vinden het allebei beslist een aanrader.

Dochterlief had bioscoopkaarten gewonnen, en daarmee konden we gratis deze film gaan bekijken.
Dat was nog eens een leuk uitje!!!

We boekten de kaarten vorige week al vooruit, en dat was maar goed ook, want op zaterdagmorgen zagen we dat de zaal die avond helemaal uitverkocht was!


2 opmerkingen:

  1. Dank je voor de tip, ik ben er dol op.

    liefs Roswita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan wens ik je vast veel plezier! Ik zat onder meer vol verbazing te kijken naar de jurken, een aantal waren van stof maar met gebreide mouwen. En niet recht toe aan gebreid, maar met afwisseling in de steken. Wel prettig in die koude kastelen!

      Verwijderen