Volgers

vrijdag 17 augustus 2018

stil

Vinden jullie het ook zo stil in blog-land? Begrijpelijk hoor, veel mensen hebben vakantie, en zijn dan met andere dingen bezig dan waar ze de rest van het jaar over bloggen.
Zelf maak ik me er wel een beetje schuldig aan. Ik heb weliswaar nog geen vakantie, maar ben met van alles bezig waardoor er weinig tijd over blijft voor handwerken.
Geeft niets, die dingen moeten nu eenmaal ook gebeuren. Maar omdat ze grotendeels te maken hebben met de echtscheiding, en ik daarover wijselijk niets meer vertel op mijn blog, is het ook hier stil.
Dochter is deze week druk met het schilderen van de vloer. En daarvoor moesten alle meubels aan de kant. Wat een werk! Want waar laat je het allemaal? We hebben tenslotte maar 32 m2 oppervlak. Gelukkig is ze hard opgeschoten, vanavond kunnen we een deel van de meubels weer een plekje gaan geven.

Ik ben lekker vrij het hele weekend. Morgen moet ik met dochter in Groningen zijn, en dat willen we dan combineren met een bezoekje aan I.kea. De nieuwe collectie zal wel weer binnen zijn, altijd leuk om te bekijken. We houden daar allebei van, en met het oog op dat we "ooit" zullen gaan verhuizen naar een "gewone" woning, is het leuk om inspiratie op te doen.

Zondag hoop ik wat aan de tuin te kunnen werken. Door de hitte groeide het gras wekenlang helemaal niet. Fijn, er hoefde ook geen gras gemaaid. Alleen een smalle strook van het gras krijgt de hele dag zonlicht, en dat is de afgelopen weken geel geworden. De rest van ons gras is gewoon nog groen, zonder dat we sproeiden. Sproeien van een grasveld vind ik echt verspilling van het kostbare kraanwater, dat kan beter besteed worden. Zeker in tijden van droogte, waarin werd opgeroepen vooral matig te zijn in het gebruik van water.
Nu de temperaturen lager zijn en er zo af en toe een buitje is gevallen, wordt die gele strook gras langzaam maar zeker alweer best groen.
 En helaas, het gras groeit weer hard, dus er zal komend weekend gemaaid moeten gaan worden.
Dan nog een weekje werken, en daarna heb ik heerlijk 3 weken lang vakantie!
We hebben al leuke plannen gemaakt, maar dat lezen jullie tegen die tijd hier vanzelf.
Rest mij om jullie allemaal een heel fijn weekend te wensen!

4 opmerkingen:

  1. Hier begint het gras ook weer groen te worden en nee, ook wij sproeien niet. Gras is net als onkruid: dat gaat heus wel weer groeien.

    Wat fijn dat je dochter zo meewerkt.

    Jullie ook een fijn weekend en veel plezier bij Ikea (ik ben eergisteren naar Ikea geweest)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter is 23 jaar, dus ik vind het vrij normaal dat ze meewerkt eerlijk gezegd. We wonen hier toch samen? Bovendien is het de bedoeling dat zij hier blijft wonen als ik eenmaal gescheiden ben en een eigen huisje betrek. Alles wat er wordt opgeknapt is dus nu en in de toekomst ook haar voordeel. Daarom laat ik ook aan haar de keuze over voor kleuren en dergelijke. Daarnaast heb ik geen plezier in schilderen, en zij juist wel! Ik ben dan weer degene die het gras maait, want dochterlief en elektrische apparaten is geen goede combi (lol, dat zijn haar eigen woorden hoor!).

      Verwijderen
  2. Gelukkig maar dat het zo goed opschiet, blijft altijd een gedoe.
    Ik snap dat je dochter er juist extra druk mee is ;-)
    I.kea is leuk om rond te struinen, maar ik koop er eigenlijk nooit meer iets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen de eerste I.kea in Nederland werd geopend in Sliedrecht, woonde ik daar in de regio. Die winkel heb ik heel vaak bezocht, en toen ik op mijzelf ging wonen kocht ik er bijvoorbeeld laminaat. Dat was toen nog niet zo'n bekend product in Nl! De "oude" collectie sprak mij meer aan dan de huidige, maar we zullen het straks wel zien, wat voor nieuws ze nu weer hebben. Dochter en ik kunnen allebei heel goed gaan "winkelen" zonder iets te kopen, een beetje inspiratie opdoen is altijd leuk!

      Verwijderen