Volgers

zondag 26 augustus 2018

sokken breien in Luxemburg

Deze restjes garen neem ik mee op vakantie naar Luxemburg.

Bij de RestEndGruppe op Ravelry was het maandthema van augustus zwart. Ik had maar 47 gram zwarte sokkenwol, te weinig voor een paar sokken. Dus combineren met wat andere kleurtjes.
In augustus kwam het er niet van om deze sokken op te zetten, ik had niet zoveel tijd voor handwerken, en ik was lekker aan het haken aan de deken voor de achterbank van mijn auto.

We vertrekken morgen, en zojuist werd het thema voor september bekend gemaakt: rood.
Ik had nog een restant effen rode sokkenwol, 28 grammetjes. Samen 75 gram, dat is meestal wel genoeg voor een paar sokken voor mijzelf.
Maar ik heb al een paar sokken in rood/zwart, en ik had zin in iets meer afwisseling.
Dus pakte ik er ook nog een ecru-kleurig restje bij (7 gram) en effen grijze Fabel (2 bollen die samen 57 gram wegen).
Daar kan ik lekker mee aan de slag.

Dochterlief heeft een behoorlijk druk programma gepland, we gaan lekker veel kastelen bezoeken, de stad Luxemburg, uiteraard veel wandelen in de geweldig mooie omgeving maar er blijven altijd wel momentjes dat we even lekker ergens gaan zitten uitblazen, of 's avonds terug op de camping, en dan vind ik het heerlijk om een paar sokken te breien.
Of het er van komt? Dat zie ik vanzelf wel. Ik denk maar zo: beter mee verlegen dan om verlegen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten