Volgers

zondag 5 augustus 2018

lappenmand

Als jullie je afvragen waarom het hier even stil was: ik zit in de lappenmand.
Niets schokkends hoor, ik voel een slijmbeursontsteking aankomen in mijn rechterschouder.
Oké, die komt er niet aan, die zit er gewoon. 
Dat betekent even geen handwerken.
Ik was begonnen aan de deken, maar het resultaat bevalt me niet. Ik zal er nog een foto van maken, en dan ga ik het uittrekken. Ik weet al hoe ik het anders wil gaan doen, maar voorlopig dus niet!

Met veel collega's op vakantie, en verbazingwekkend veel klanten die naar een bouwmarkt besluiten te gaan tijdens een hittegolf, is het erg druk op het werk. Alle zeilen bij zetten met zo'n kleine bezetting aan personeel.
Ik werk nog 3 weken, dan heb ik lekker 3 weken lang vakantie!
Dochter en ik hebben besloten er lekker een paar daagjes op uit te gaan, en hebben al geboekt.
Heerlijk vooruitzicht!

Verder ben ik heel erg druk met heel veel regelen, wat te maken heeft met verkoop van de woning en de echtscheiding. Inhoudelijk ga ik er hier niet meer op in, maar het kost heel veel uurtjes van mijn beperkte vrije uurtjes.

Maar er zijn ook hele leuke dingen te melden hoor! Vanmiddag gaan dochter en ik naar Emmen (laat me lekker rijden door dochter, heerlijk hoor, zo'n volwassen dochter met dezelfde interesses!).
In Emmen wordt namelijk vandaag de Gouden Pijl gereden, en wielerwedstrijd, waar veel bekende dames en heren aan deelnemen.
We zullen ons er vast niet vervelen!

Ik wens jullie allemaal een fijne voortgang van de zondag, en alvast een fijne week!







9 opmerkingen:

  1. Van harte beterschap met je schouder, dan is het inderdaad even uitkijken met haken, heb je mooi even de tijd om te bedenken hoe je het gaat aanpakken met je deken.
    Elk nadeel heeft ook een voordeel ;) Ik hoop dat jullie het leuk hebben gehad in Emmen.
    Werkse nog, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pijnlijk! Beterschap en probeer zoveel mogelijk met je arm te rusten (maar dat weet je vast wel al).

    Ik hoop dat het leuk was bij de wielerwedstrijd.

    Wij hebben over een paar weken ook nog een korte vakantie. Eigenlijk waren we niet van plan om dan weg te gaan, maar we hebben toch maar iets geboekt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn vooruitzicht, dat jullie toch nog even er tussenuit gaan. Zal je goed doen, hoop ik. Het was heel erg leuk bij de Gouden Pijl gisteren in Emmen. Doordat het dit jaar op zondag werd gehouden (normaal op dinsdag) was er ook veel publiek 's middags, leuk voor de jeugd en de dames, die altijd eerst rijden, voordat de heren van start gaan.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je, in het verleden bleef ik doorgaan maar ik heb mij .lesje geleerd

      Verwijderen
  4. Dank je wel! Rustig aan zit niet in m'n genen, maar ik weet dat ik er wel rekening mee moet houden, anders heb ik mezelf uiteindelijk te pakken doordat het langer duurt voordat het over is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach wat vervelend voor je!Hoop dat je het handwerken snel weer verantwoord kan oppakken. Maar je kunt nog wel werken? Gelukkig nog maar 3 weken😁

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uh ja, ik kan altijd werken. Ik had me jaren geleden al kunnen laten afkeuren, maar dat vertik ik. Ik heb sinds mijn 16e elke dag "last" van de fibromyalgie, maar ik vind dat geen reden om niet te werken. Toen ik een aantal jaren geleden een keelontsteking had, en daardoor ook geen stem had, was dat onhandig omdat ik in een winkel werk, maar ik deed een briefje op mijn shirt met een tekst "sorry, ik ben mijn stem kwijt maar help u graag". Werd zeer gewaardeerd door klanten en collega's. Waarom zou ik thuis blijven zitten? Daar ging die keelontsteking echt niet sneller van over. Ik heb ook ooit gewerkt toen ik zes weken loopgips om mijn voet had. Werd door een collega opgehaald en weer thuisgebracht met zijn auto, ik werkte toen bij een bank aan de balie. Heel de dag zitten, dat kon ik dan net zo goed op mijn werk doen als thuis. Ik denk dat ik me alleen zou ziek melden als ik 40 graden koorts heb, of bijvoorbeeld iets breek waardoor ik niet naar mijn werk kan rijden (OV is helaas geen optie). Of iets heb waarmee ik klanten/collega's zou kunnen besmetten. En het is lekker aftellen nu hoor, naar mijn vakantie toe, heerlijk!

      Verwijderen