Volgers

zaterdag 18 augustus 2018

handwerkwinkels in Luxemburg

Dochter en ik zijn van plan om een paar dagen naar Luxemburg te gaan. We vinden het een heerlijk land om naar toe te gaan, niet te ver rijden, en prachtige natuur. Wij gaan dan altijd naar het Mullertal, ook wel "Klein Zwitserland" genoemd. Een mooi gebied waar je heerlijke wandelingen kunt maken door de bossen, door smalle doorgangen tussen rotsblokken en over uitgesleten traptreden in die rotsblokken.

We vinden het ook altijd leuk om hobbywinkels te bezoeken als wij ergens zijn.
In Diekirch zit Boutique Fraenzy aan de Grand-Rue 20. Een piepklein winkeltje, dat aan de buitenkant op een kledingboetiek lijkt. Maar toen we er 6 jaar geleden langs liepen en zagen dat een meneer grote tafels buiten plaatste met allerlei garens daarop, zijn we naar binnen gestapt.
Veel verder dan dat kwamen we niet, want het stond bommetjevol! Maar ik heb er wel een sokkenwolletje gekocht.
Ook zou er een Weltbuttuk zijn in Diekirch en Ettelbruck. Iemand daar ooit een bezoekje gebracht? En is dat de moeite waard?

Op de Scheepjes-site staat Wicked Wool in Kahler. Een aardig eindje verwijderd van waar wij onze vakantie willen doorbrengen. Iemand die het kent? Als ik kijk op streetview zie ik een gewoon woonhuis, geen winkel.

Ik ben al ontelbare keren in het land Luxemburg geweest, maar nog nooit in de stad. Daar willen we ook een dag naar toe. Genoeg te zien, en we willen zeker Bastelkiste gaan bezoeken. Een grote hobbywinkel, niet alleen met garens maar ook met verf en toebehoren, dus zowel dochter als ik zal daar gerust een flinke tijd kunnen doorbrengen.

En in Vianden zit een allerliefst winkeltje, waar quiltstoffen worden verkocht en allerlei leuke woonaccessuires,

Als jij nog een tip hebt, een winkel die we zeker niet mogen mislopen, dan horen we het heel graag van je!

9 opmerkingen:

  1. Geen tips wel jaloers.
    Als kind was ik twee keer in Encherange ( spelling onbekend) en toen hebben we ook klein Zwitserland bezocht.
    Later was ik er nog eens met een Bex reisje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geen idee wat een Bex reisje is eerlijk gezegd. Ik kwam als kind elk jaar in Luxemburg, we gingen dan altijd een week of soms anderhalve week, rond Pasen of Hemelvaartsdag/Pinksteren, een beetje afhankelijk of het vroeg of laat viel in dat jaar. Eerst Esch-sur-Sure, daarna jarenlang Rosport en daarna weer jarenlang Consdorf. Die laatste camping vond ik het leukst, daar liep je vanaf de camping direct het Mullertal in. Er waren 2 campings naast elkaar, wij stonden altijd op de eerste. De eigenaar sprak goed Nederlands, hij had in het Belgische leger gediend ergens in Afrika. Toen hij en zijn vrouw te oud werden en hun dochter de camping niet wilde overnemen, is deze gesloten. Twee jaar geleden waren we er nog, stond helemaal te verpauperen. Ik zou maar wat graag daar de eigenaresse van worden, maar ja, dat zal wel altijd een droom blijven. Dochter en ik hebben besproken op de achterste camping. Toen ik zo'n 30 jaar geleden er met mijn ouders kwam was dat geen beste camping, maar nu is de camping de beheerder (zo heb ik het althans begrepen). Een jaar of 6-7 geleden hebben dochter en ik er voor het eerst een weekje doorgebracht en we waren aangenaam verrast.

      Verwijderen
    2. Bex was een bedrijf dat betaalbare all in tourincar vakanties verzorgde.

      Verwijderen
  2. Geen tips, wel wens ik jullie heel veel plezier, geniet ervan.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Luxemburg stad is mooi. Wij zijn daar 2 jaar geleden geweest. En voor de rest vind ik de natuur erg mooi in dit land en de mensen erg vriendelijk.

    Alvast heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in al die jaren dat ik in Luxemburg ben geweest is het mij ook altijd opgevallen hoe vriendelijk de mensen zijn.
      Dank je, we hebben er zin is!
      Wat was je weer vroeg op vanmorgen, en dat nog wel tijdens jullie uitje naar Frankrijk! Ik hoop dat je een beetje tot rust komt deze dagen.

      Verwijderen
  4. ik heb ook geen tips.. ben nog nooit in luxemburg geweest.. maar ik wens je een leuke vakantie

    BeantwoordenVerwijderen