Volgers

zondag 15 juli 2018

Tour de France

De afgelopen dagen genoten van de Tour de France! Maar liefst 2 etappes achter elkaar gewonnen door Dylan Groenewegen, knap hoor!
Maar vandaag is hij gevallen, en op dit moment nog niet binnen, dus dat is even spannend.

Tijdens het kijken zijn mijn handen druk in beweging Ik ben geen stilzitter.
Mijn plannen voor dit jaar zijn simpel: ik wil alle WIP's die ik heb liggen afmaken, tijdens het kijken naar de Tour.

Al eerder maakte ik 2 vesten af, en nu ben ik een 3e project aan het afmaken. Dit keer een haakwerk, even zoeken of ik er al foto's van heb laten zien hier.

In ieder geval dit mandje vol Zareska garen. Daarvan begon ik begin mei een trui/vest(?) te haken.
Ik breide de panden, en de mouwen, en haakte die vervolgens aan elkaar. Daarna doorhaken naar de nek en ondertussen steken minderen op de grenzen van mouwen en panden.
Hier zie je het begin van de mouwen en daaronder de panden (in 1 stuk aan elkaar gehaakt, zodat er geen zijnaden zijn).
Dit was vlak voordat ik de delen aan elkaar ging haken.
En nu ziet het er zo uit:
Op de foto steekt het geel wel erg fel af tegenover de rest, dat is het echt gelukkig niet zo hoor.

Tja, en nu nog even bedenken hoe de voorkant ga sluiten. Maak ik er een vest van (en komen er dan knopen in of een rits?) of maak ik er een trui van. En hoe pak ik dat dan aan?
Ik denk dat ik er een trui van maak, want het afgelopen half jaar heb ik al heel wat vesten gebreid, en een zomerse trui kan ik goed gebruiken.
Iemand nog suggesties? Ik denk zelf aan een verticale streep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten