Volgers

dinsdag 17 juli 2018

rode konen (en groene en gele)

Toen ik een titel voor dit blogje wilde maken, schoot me die uitdrukking opeens in het hoofd: rode konen krijgen. Dat betekent blozen. 
Bij het opruimen van ons huisje kwam ik ook deze 3 konen weer tegen. Ik gebruikte ze alledrie al eerder.
Van de geel-groen gemeleerde koon en de gele koon, breide ik een trui door van elke koon 1 draad samen te breien:
 En van de rode koon breide ik al eerder een vest:
Maar daar ben ik niet tevreden over.
Jullie zien wel waarom. Nee, ik heb het vest hier niet aan, dus het is niet dat het te klein gemaakt heb. Zo ziet het vest er uit als je het neerlegt of aan een kleerhanger hangt.
Heel raar, maar het trekt aan de sluiting.
Dus ik wil "iets" gaan veranderen aan de sluitingbies, waardoor die weggaat.

Dus ook dat is een WIP, want zolang ik dat niet heb opgelost, draag ik het vest niet.

De groen-gele trui die ik breide weegt nog geen 300 gram.
De 2 konen die ik over heb, wegen samen ongeveer 1000 gram. 
Er zitten binnenin wel kokers waar het garen omheen is gewikkeld, maar er is duidelijk nog heel wat garen over. Nog geen idee wat ik daarmee zal doen, om nu 2 truien of vesten te hebben van precies hetzelfde garen lijkt me wat saai.
De rode koon weegt ruim 570 gram. Daar ga ik nu een paar grammetjes van gebruiken voor het vest, maar daar blijft dus ook nog een heleboel van over.

Truien en vesten heb ik de laatste tijd best veel gemaakt, die heb ik voorlopig niet nodig.

Hm, iemand een suggestie wat daarvan te maken?

6 opmerkingen:

  1. Heb zelf nog veel op mijn verlanglijstje staan, dus bij deze "mijn suggesties" :)
    een luchtige zomersjaal, een zomerponcho, een boodschappentasje haken (of 2, of 3), een kussenovertrek, een deken.
    Ach, jou een beetje kennende van je schrijfsels komt er vanzelf inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor jouw inspiratie! Ik wil even geen kledingstukken meer maken (behalve dan sokken, die verslijten sneller dan een trui of vest, dus die komen altijd van pas).
      Een kussen overtrek of deken vind ik wel heel goede ideetjes, en een boodschappennetje wil ik ook nog een keer maken, maar had er niet aan gedacht om dat van dit garen te doen, ik denk dat ik dat als eerste ervan ga maken!

      Verwijderen
  2. Leuke blogtitel! De draad van de konen lijkt zo dun... op welke naalddikte brei je dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo dun is het niet hoor, want met enkele draad brei ik op naalden 3 en de trui met dubbele draad gebruikte ik zelfs naalddikte 4.

      Verwijderen
  3. babyspul haken en breien er mee!! heb je altijd een schattig kadootje mocht er een collega..vriendin familielid van jou of je dochter oma of moeder worden !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Um, tja, de afgelopen jaren zijn een paar collega's moeder geworden, maar geen van hen houdt van gebreid of gehaakt spul! Familie heb ik niet, buiten mijn dochter, en die is niet van plan de eerstkomende jaren zelf moeder te worden.
      En mijn vriendinnen zijn allemaal zelf moeder en een deel is al oma, maar ook hun kinderen zitten niet te wachten op handgemaakt spul van oma, laat staan van een vriendin van oma! Maar bedankt voor het meedenken hoor, komt vanzelf wel iets langs wat ik ermee wil maken.

      Verwijderen