Volgers

donderdag 8 juni 2017

wie zijn hoofd niet gebruikt...


 Maandagavond waren mijn groene sokken klaar, zelfs alle draadjes waren weggewerkt!
Ben er tevreden mee. Steeds weer bedenken welke streepjes/blokjes zal ik nu weer breien, en zo zijn er weer lekker wat restjes garen weg gebreid.
Alhoewel, ik heb de 3 bollen bovenin de foto gebruikt (dat is de donkere hoofdkleur), en het lichtgroen links op de foto (het hartje heb ik niet eens uitgehaald want ik had genoeg restjes aan wat er onder het hartje ligt en het bolletje dat erboven te zien is).
De sokken wegen bij elkaar 57 gram.
Er is nog meer dan genoeg groen garen over voor een tweede paar sokken deze maand, maar of ik dat ga doen zal ik later wel zien.

Ik heb nog wat andere werkjes waar ik nu verder aan wil gaan.
Gisterenavond ging ik verder aan mijn gehaakte trui. Ik gebruik geen patroon, bedenk gewoon zelf iets, zal zien of het leuk zal uitvallen.
Maar ja, dan moet je wel even goed opletten!
Ik had aan 1 kant een stuk aangehaakt, en ging gisteren verder met de andere kant. Telde het aantal gehaakte blokjes aan de eerste kant, en haakte eenzelfde hoeveelheid blokjes aan de andere kant.
Dacht ik....
Toen ik net even een foto maakte, om jullie te laten zien, viel mij opeens op dat er iets niet klopt:
Tja, wie zijn hoofd niet gebruikt! Niet te geloven, gisterenavond lekker nog wat gedachteloos zitten haken, nou zeg dat wel, zeeeer gedachteloos!
Dus vanavond eerst uithalen, en dan zal ik wel zien hoe ver ik weer kom met opnieuw haken.

Zien jullie eigenlijk hoe dit een trui moet gaan worden? Ik heb eerst een oranje schouderpas gehaakt, met een gat waar mijn hoofd doorheen gaat. En die pas loopt voor een deel over op de mouwen.
De kant die ik eerst haakte is het achterpand (nek loopt iets hoger dan aan de voorkant).

Ik vind het altijd erg leuk om op blogs te lezen wat mensen voor lekkers maken, en daar dan een foto van laten zien. Zelf vergeet ik het altijd om een foto te maken, denk er pas aan als het lekker gesmaakt heeft en al in onze buikjes zit (haha).
Maar vanavond bedacht ik me op tijd om ons toetje op de foto te zetten:
Hm, slagroomijs, een rijpe banaan die op moest, chocoladesaus en slagroom.
Niet goed voor de lijn, maar oh zo lekker!

Fijne avond allemaal, ik ga een rustig avondje tegemoet, het haakwerk is al uitgetrokken dus daar ga ik weer lekker mee verder, kijkend naar Frost.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten