Volgers

vrijdag 9 juni 2017

als het niet bevalt...

...trek ik het tegenwoordig uit!

In het verleden haakte of breide ik weleens een kledingstuk, waarvan ik tijdens het maken al zo mijn bedenkingen had, of ik het wel leuk vond, of ik het wel zou dragen enz.
En in de praktijk bleken die kledingstukken opgedragen in de kast te blijven.
Daar heb ik van geleerd.
Als iets niet bevalt, haal ik het gewoon uit in plaats van tegen beter weten het af te maken.

Gisterenavond haalde ik het te smalle deel van de trui uit:
 En ik haakte het in de juiste maat waar aan:
Vanmorgen paste ik, om te zien of wat ik in mijn hoofd had ook werd zoals ik het wilde.
Nee dus!
De schouderpas viel gewoon niet mooi om mijn hals.
Ik had het al gepast toen ik alleen de pas had gehaakt, toen zag het er nog prima uit, maar nu er achter en voor een stuk haakwerk aan hing, bleek het toch echt niet mooi te worden.
En dus, niet twijfelen, gewoon doen: ik heb het helemaal uitgetrokken!

Ga maar eens op zoek naar een leuk patroon, misschien moet ik deze keer maar eens (min of meer) volgens een patroon te werken.

Het mooie weer van vorige week is omgeslagen in herfstachtig weer. Het regent hier al de hele dag, dan weer zachter, dan weer wordt het in huis zo donker dat de lamp aan moet en komt het met bakken naar beneden vallen.
Volgens de weersverwachting wordt het weekend beter, laten we het hopen! Want we hebben leuke plannen, maar daar moet het liefst wel droog bij zijn.

Fijn weekend allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten