Volgers

vrijdag 2 juni 2017

belastingdienst


Zo, de fiscus is dit jaar snel!

Ik doe onze belasting-aangiftes altijd zelf, deed het vroeger ook voor mijn ouders.
Tja, opgeleid tot boekhouder vind ik cijfertjes gewoon leuk, en aangiftes een leuke uitdaging om me in te verdiepen.
Had het in de laatste week van april verzonden, dus verwachtte ik niet dat we zo snel al iets zouden horen.

Dochterlief kreeg eerder deze week bericht, een voorlopige aanslag over 2016.
Vanavond kwam er een melding binnen dat er voor mijn man een bericht binnen was op mijnoverheid.
Hij heeft zijn definitieve aanslag gekregen, en het bedrag dat hij moet betalen moet uiterlijk 21-07 op de rekening van de belastingdienst staan. Het bedrag komt overigens precies overeen met wat ik had berekend.

En ik? Ik zou een flink groter bedrag moeten krijgen dan wat mijn man moet betalen.
Maar ik heb nog geen bericht ontvangen.
Hopelijk komt dat binnenkort, zodat we mijn bedrag eerder binnen krijgen dan dat we moeten betalen.
We hebben het bedrag heus wel op de spaarrekening staan, maar ik houd het liever daarop staan, in plaats van eerst moeten "voorschieten" wat we later weer terug krijgen.
We zullen het zien.
Jullie al bericht ontvangen?

Fijn Pinksterweekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten