Volgers

donderdag 15 juni 2017

een nieuw zomershirtje erbij

Afgelopen dagen niet heel vaak aan het handwerken geweest, tja, er moet ook nog geld verdiend worden en een huishouden en tuin onderhouden worden natuurlijk 😄😄
Maar gisterenavond heb ik lekker verder gehaakt aan mijn shirtje.


Ik ben er mouwen aan gaan haken. In eerste instantie was het mijn bedoeling om er lange mouwen aan te doen, zodat ik er een lekkere zomertrui bij zou hebben.
Ik ben nogal kouwelijk, en zo heel vaak draag ik geen shirts met korte mouw.
Maar toen ik vanmorgen het even paste om te zien om de maat van de mouwen juist was (ik heb kennelijk vrij gespierde bovenarmen en heb nogal eens een probleem doordat de mouw te smal is bij mijn bovenarmen) vond ik eigenlijk dat het zo ook wel een erg leuk truitje was geworden.

Dus gestopt met haken, en toen dochterlief thuis kwam gevraagd wat zij vond: zo laten of de mouwen langer haken. En zij was het met me eens: niets meer aan doen!
Dus hierbij presenteer ik mijn nieuwste aanwinst in de kledingkast:


Nu heb ik alleen nog een vest aan de (brei)naalden staan, dus ik ga maar weer eens op zoek naar een nieuw project, vind het toch altijd wel leuk als ik iets te kiezen heb, dus meestal wel een brei- en een haakwerkje op de naalden staan.
Nu zou ik dus op zoek kunnen naar een haakwerkje, en misschien toch ook nog een nieuw paar sokken opzetten? Dat is ook altijd zo'n heerlijk, gedachteloos werkje bij de tv 's avonds.

Ik ben vandaag vrij, en zit al de hele dag te wachten op een monteur die iets komt verleggen aan de gasleiding. Het zou een klein klusje zijn en dus zou het "ergens vandaag" tussendoor worden gepland, maar ik ben bang dat ze me vergeten zijn. Afgelopen zaterdag zou er iemand komen om de klus op te nemen, was het ook al vergeten en kwam eerder deze week alsnog.
Ik hoop dat het toch nog vandaag wordt gedaan, want dan kunnen we verder met klussen. Mijn handen jeuken, maar helaas, nog even geduld hebben.

2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk truitje heb je daar gemaakt zeg! Haken kan ik warempel ook wel, dus leuk dat dit met haken kan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Het is een heel eenvoudig patroontje, je herhaalt steeds 2 toeren, een kind kan de was doen. Dus ik zou zeggen: zoek een haaknaald en garen op en ga lekker aan de slag (tip: mocht je niets in huis hebben, kijk eens op www.debreinaald.nl)

    BeantwoordenVerwijderen