Volgers

maandag 15 oktober 2018

auto-dekentje



Zoals jullie weten was ik bezig met het haken van een dekentje voor in mijn auto.
Ik heb besloten om niet 1 grote, maar 2 kleinere te haken.
Waarom?
Nou, eigenlijk 2 redenen.
De eerste (praktische) reden, waardoor ik hier überhaupt over ging nadenken:
Ik had allerlei kleurtjes uitgezocht, en begon met oranje. Ik wissel smalle en brede banen af. En net nu de tweede smalle serie banen af is, is ook mijn oranje garen op.
De deken is (nog niet geblockt) ongeveer 140 x 70 cm. Lang genoeg dus om over me heen te leggen als ik in de kou stil kom te staan met mijn auto.
Tja, ik wilde de deken buiten leggen om op de foto te zetten, maar poeslief heeft hem even in beslag genomen...

Vanmiddag heb ik het gras gemaaid, en daarna kon ik het dekentje toch nog even buiten op de foto zetten:

5 opmerkingen:

  1. Hij is mooi geworden. Leuke foto zo met poes er op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zodra wij iets op de grond neer leggen, gaat onze poes daar op zitten of liggen. Dat is gewoon een tic van haar, zelfs als ik een blaadje papier uit mijn handen laat vallen, is ze er als de kippen bij om erop te gaan zitten. Vraag me niet wat er zo leuk aan is!

      Verwijderen
  2. Ja, dat is poezen eigen...lekker op je spullen zitten.
    Maar zijn dit nu twee verschillende dekentjes of één en dezelfde?
    Op de bovenste foto zie ik zwart en oker, maar de deken in het gras is roze met paars... tenminste.. zo lijkt het...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je zien wat (dag)licht doet! Het is hetzelfde dekentje. Het bestaat uit 2 kleuren: oranje en bordeauxrood/zwart garen. Als je even terug gaat naar mijn blog van 10 oktober, dan zie je een foto met heel veel kleurtjes (daarvan heb ik het oranje bovenaan de foto gebruikt) en daaronder een foto van het rood/zwarte garen.

      Verwijderen
  3. heel raar wat licht met een foto doet.. lijken inderdaad 2 heel verschillende dekens!!!
    maar 140x70 is een mooie maat voor om je benen ! nu nog eentje voor de bovenkant?

    BeantwoordenVerwijderen