Volgers

donderdag 11 januari 2018

kringloop-aankopen

De brandstof voor onze kachel moest weer worden aangevuld. En laat nu, vlak bij de brandstofleverancier, de (naar mijn mening) leukste kringloop in de wijde omgeving zitten!
Daar ben ik nu echt nog nooit met lege handen naar buiten gelopen!
Gelukkig zit 'ie net te ver weg om er elke week naar toe te gaan, want dat zou niet goed zijn voor mijn portemonnee!
Als ik naar een kringloopwinkel ga, heb ik wel altijd wat dingen in mijn hoofd waar ik naar op zoek ben. Ik ben niet zo'n typje van "oh, neem maar mee, het is toch niet duur" (ik zie dat vaak gebeuren bij de A.ction, mensen die hele karren vol laden, omdat het toch niet duur is!).
Natuurlijk kun je het treffen dat je iets tegen komt, waar je op dat moment niet naar op zoek bent, maar waarvan je weet dat het later in het jaar van pas komt. Als de prijs dan naar wens is, neem ik het uiteraard wel mee.

Waar was ik deze keer naar op zoek? Nou, "iets" waar ik de mutsen, sjaals en handschoenen in kan doen. Die lagen nu in een wit gevlochten mandje, maar poeslief vindt zoiets dan een geweldig plekje om te gaan liggen, met als gevolg dat lichtgekleurd spul dan opeens een stuk zwarter is geworden.
Onbegrijpelijk dat er nog een haartje van haar af komt, als je ziet hoe ontzettend veel tijd ze besteedt aan het poetsen van haar lijfje, maar toch is het zo.
Nu vinden we allebei oude koffers erg leuk, en in ons huis straks willen we zeker een stapeltje van die oude koffers in de woonkamer plaatsen. Ziet er leuk uit, en geeft lekker veel opbergruimte, zonder dat je spulletjes allemaal in het zicht staan/liggen.
Laat ik nu tegen iets heel erg leuks aan lopen. Het is geen gewoon koffermodel, eerder een hutkoffer, in mini-formaat. Want 30 cm hoog en bijna net zo diep is natuurlijk geen echte hutkoffer.
Vinden jullie het geen snoepie? Tja, smaken verschillen natuurlijk, ik vind hem in ieder geval superleuk en ik weet zeker dat dochterlief dat straks ook zal zeggen, als ze thuis komt.
En alle sjaals, mutsen, cowls, handschoenen enzovoorts passen er prima in!

Verder heb ik de smaak van het borduren weer echt te pakken. Oh, wat is het toch leuk, en wat heb ik het gemist.
In mijn speurtocht naar leuke (gratis) patroontjes, kwam ik iets heel leuks tegen: letterbak-borduren.
Het is heel simpel, je neemt een (oude) letterbak, borduurt voor elk vakje een passend werkje, plaatst die in de vakjes, en zo heb je een heel leuk gevulde letterbak.
Dus ik keek rond of er een letterbak te koop was. Nu kom je die dingen heel vaak tegen, maar de laatste tijd heb ik er niet eentje meer gezien in de kringloopwinkels. Ik ben misschien niet de enige die wil gaan letterbak-borduren?
Wel kwam ik iets anders tegen, wat ik dan eigenlijk nog veel leuker (en origineler) vind:
Dit is een hart, met daarin vakjes, waar je eigenlijk natuurlijk foto's in hoort te doen. Maar ik wil dus borduurwerkjes gaan maken, die ik in die vakjes kan plaatsen.
Ik heb al heel wat borduurpatroontjes verzameld (o.a. op Pinterest) dus ik ga eens op het gemak bekijken welke patroontjes ik wil gaan gebruiken, natuurlijk afhankelijk van het formaat van de vakjes.
Eerst maar eens gaan bedenken in welke ruimte ik dit hart straks wil gaan hangen.
Want dat vind ik dan wel weer van belang voor de borduur-patroontjes.
Ik zou hem in de keuken kunnen hangen, en dan keukengerei, potten en pannen gaan borduren.
Maar het zou ook wel heel leuk zijn in de hal waar iedereen je huis binnen komt. Als een warm welkom, en dan bijvoorbeeld ook het woordje "welkom" borduren.
Of op het toilet, maar wat ga je daar dan voor borduurwerkjes in doen??!!
Aan de muur boven mijn bed, zou natuurlijk ook heel goed kunnen.
Nou, als jullie nog goede ideeën hebben, hoor ik het heel graag!

Ik heb mijn huisje alweer aan kant, de kattenbak is net weer verschoond, nu alleen nog even de stofzuiger er doorheen halen. Het zonnetje is lekker gaan schijnen, dus ik ga straks even een blokje om, wat vitamientjes op doen. Het is haast niet te geloven, maar ik loop alweer weken behoorlijk te niezen. Nu heb ik hooikoorts, maar al in december??!! Dochter zocht het eens na, en ja hoor, er werd gewaarschuwd dat mensen al in december last konden krijgen, omdat de hazelaar al in bloei staat.
Nu, fijn, weet ik dat ook weer, blijkbaar is de hazelaar 1 van de planten waar ik allergisch op reageer.
Ach, het valt mee hoor, ik nies de hele dag, maar gelukkig geen last van andere symptomen zoals last van de ogen, dat vind ik altijd veel vervelender (alhoewel je best moe wordt als je 6,7,8 keer achter elkaar niest, en dat dan steeds weer).

Denken jullie mee voor ideetjes voor mijn borduurwerkjes? Alvast bedankt, en een fijne dag verder!
Geniet, als je kans hebt, even lekker van het zonnetje!

9 opmerkingen:

  1. Wat een gave koffer! Natuurlijk kon je die niet laten staan, had ik ook zeker niet gedaan...Ik vind hem tè gek!
    Rond de kerst werd er inderdaad al gewaarschuwd voor hooikoorts... heb je er geen medicijnen voor?
    Twee jaar geleden was letterbakborduren een echte rage! Moet je maar eens kijken bij http://deborduurvrouw.blogspot.nl/search/label/Letterbak
    En ik weet niet of je pinterest hebt, maar daar kun je ook zoveel kleine borduurtjes vinden! https://nl.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=letterbak%20borduurpatroontjes&eq=letterbak%20borduur&etslf=NaN&term_meta[]=letterbak%7Cautocomplete%7Cundefined&term_meta[]=borduurpatroontjes%7Cautocomplete%7Cundefined
    Even de linken kopiëren en plakken, want ik krijg ze niet aanklikbaar...
    Het is ontzettend leuk om te doen, maar pas op .. ook heel verslavend!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb medicijnen hoor, maar die werken vooral voor de ogen goed, niet zo zeer voor het niezen.'
      Ja, ik heb bij borduurvrouw al heel veel inspiratie opgedaan, en een bord aangemaakt bij Pinterest, die stroomt ook al goed vol!

      Verwijderen
  2. Wat dacht je van een letterbak met geborduurde vogelhuisjes en vogeltjes? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals jouw achtergrond? Ja, die vind ik echt fantastisch, en tja, vogelhuisjes, ik ben er "iets" mee, kijk maar naar mijn avatar. Dus ik denk wel dat die er ooit gaat komen!
      Dank voor het meedenken!

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat hart gaat vast prachtig worden.
    Ik ben het ook al een tijdje van plan.
    In een vakkendoos, waar vroeger op school viltbordletters in bewaard werden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ps pasop voor piseth san.
    Is een spamrobot
    Klik niet op de link

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de waarschuwing, ik had er net een antwoord op geschreven, maar gelukkig niet op de link geklikt!
      Jammer dat dat gebeurt, maar ik neem het risico toch maar, want ik vind het zo leuk als mensen reageren op mijn blog.
      En zo'n vakkendoos, ben benieuwd hoe dat er uit ziet, wij hadden op school alleen een schoolbord en krijtjes.

      Verwijderen