Volgers

zaterdag 10 december 2022

White Buck, het project waar ik nu aan werk

 Wat is het koud geworden! BBRR, ik houd ab-so-luut niet van de kou! Gisteren kwam de temperatuur hier in het noorden van het land niet eens boven het vriespunt!

Ja, het geeft prachtige beelden. Toen ik 's ochtends naar mijn werk reed, waren alle velden wit bevroren, en met op de achtergrond bomen die nog volop in herfstkleuren zijn getooid, was het echt prachtig om te zien. Maar stoppen om foto's te maken kon helaas niet. 

We hadden een vacature op het werk, die nu gelukkig is ingevuld. Doordat we 1 persoon minder hadden voor het openen/sluiten/leidinggeven, draaide ik de laatste weken rare diensten. Gisteren was de laatste van 9 dagen op rij werken, gelukkig was dat alleen een ochtend. Vandaag is mijn dienst overgenomen door mijn nieuwe collega, lekker, even een dag helemaal vrij! En dan weer 6 dagen achter elkaar. Dat vind ik geen probleem hoor, zeker niet omdat ik daarna heerlijk kan gaan genieten van 1,5 week vakantie.

De kou en het vocht hebben uiteraard weer flink invloed op mijn lijf, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ik heb de laatste tijd wat brei- en haakwerkjes afgemaakt, en ben van plan die tijdens mijn vakantie te gaan blocken. Dus ik verwacht aan het einde van dit jaar jullie nog wel e.e.a. te kunnen laten zien.


Nu ben ik ook bezig met het afmaken van een project. Nou ja, afmaken, ik zit ergens halverwege het hele project ๐Ÿ˜Š. Een jaar geleden startte ik dit project, het schattige reetje White Buck (dit is de link naar de Ravelry-pagina waar je het patroon kunt kopen). Ik had het lijfje al helemaal gebreid. Gisterenavond ben ik begonnen aan het eerste voorpootje.

Zoals jullie zien is dat af, en heb ik een beginnetje gemaakt met het tweede pootje. Het zou leuk zijn als ik het nog voor Kerst af krijg, maar ik zet er voor mezelf geen druk op, het is priegelig werk (de hoefjes zijn 8 steekjes op een rondbreinaald hihi), en ik weet dat ik dat niet elke dag goed genoeg voel om eraan verder te breien. Geeft niets, ik heb altijd een paar sokken op de naalden voor "noodgeval". Dat is: ik wil wel breien (en mijn fijne motoriek schreeuwt ook dat ik dat moet doen!) maar ik voel helemaal niet wat ik vast houd. Ik moet dus domweg de bewegingen maken. Ik begrijp dat veel mensen zich niet kunnen voorstellen hoe dat dan is, maar ik leg het altijd zo uit: als je hand slaapt, dan voel je wel wat je doet, maar niet zo goed als normaal. Ik weet van vroeger nog hoe dat voelde. Zo voel ik alles op goede dagen, en op mindere dagen voel ik dus niets. Maar doordat mijn handen/vingers weten hoe ze dingen moeten doen, kan ik toch gewoon functioneren. Mijn handschrift is bijvoorbeeld niet meer wat het geweest is, maar ik krijg nog vaak complimenten van klanten dat ik zo netjes schrijf, dat is dus een soort routine waar ik op terug kan vallen.

De vrije middag gisteren hebben Sanne en ik goed benut! Zij was ook vrij, en we besloten naar het tegelcentrum te gaan, hier niet zo ver vandaan. We zijn er al eerder geweest om te zien of hun assortiment past bij onze smaak, en dat zat wel goed ๐Ÿ˜‰. We hebben tegels besteld voor ons toilet. De verkoper vroeg of we iemand hadden die de klus zou gaan uitvoeren: ja, dat doen we zelf. Oh, jij geeft de tegels aan je moeder en zij plaatst ze? Nee, ik werk in de bouw.....stilte. Haha, Sanne is een tenger en klein poppetje, en houdt van "sjieke" kleding, dus ik begrijp dat zo'n verkoper niet verwacht dat zij in de bouw werkt, en zelf zo'n klus zou kunnen doen. 
De tegels moeten worden besteld en komen naar verwachting ergens in januari binnen, dus we hebben nog alle tijd om het voorbereidende werk te doen. 

Zo gaan we het jaar uit, werken, lekker klussen aan ons huis, met een handwerkje en een warme chocolademelk bij de kerstboom, genietend van onze 2 poezen die inmiddels dikke vriendinnetjes zijn geworden. Wat is dit heerlijk, een rustig en ontspannen leventje, geen stress, geen (geld)zorgen, wat hebben we het goed! 
Daar ben ik elke dag weer dankbaar voor!

Goed weekend allemaal!

15 opmerkingen:

  1. Oh, ik dacht toch even dat je een echt klein reetje op de bank had liggen! Wat een gaaf beestje is dit zeg... En dan helemaal gebreid; jij kunt ook alles!
    Ja, ik snap dat deze kou niks is voor je. Maar je slaat je er moedig doorheen en als ik lees hoeveel je werkt, nou.. dan neem ik mijn petje voor je af.
    Zo fijn dat jullie nu een goed leven hebben, maar wat heb je er voor moeten knokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Elizabeth, dank voor je lieve woorden! Ja, het was hard knokken, maar de beloning is groot, en ik ben me er elke dag van bewust hoe anders (BETER!) mijn leven nu is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een echt reetje, dat zou wat zijn! Dit is een foto die bij het patroon staat op Ravelry. Ik gebruik dezelfde garens dus hoop dat het er bij mij precies zo uit komt te zien.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ik hoop het! Het patroon is slecht geschreven, er zit een y.outube video bij die je echt nodig hebt, maar ik heb al heel wat keren iets opgelost wat niet (juist) in het patroon staat. Dus zeker geen patroon voor een beginnend breister.

      Verwijderen
  4. Dankbaarheid is het mooiste wat je kunt bezitten….buiten jou gezondheid natuurlijk….ik ben op het moment echt aan het overleven…maar toch bijzonder hoeveel ik eigenlijk nog heb ….zo dankbaar iedere dag weer……liefs van mij en Leaf ๐Ÿ€๐ŸŽ„❤️๐Ÿพ๐Ÿ€

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pas als je in zo'n situatie zit, kun je (denk ik) echt zien dat er nog genoeg over is, om dankbaar voor te zijn. Leaf sleept jou hier doorheen, het gaat voor jullie beide goed komen ๐Ÿ’ž!

      Verwijderen
  5. Nou ben ik toch wel erg benieuwd hoe jouw hertje gaat worden. Ik wilde eerst jouw reetje zeggen, maar dat klinkt ook weer zo raar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou heb ik toch helemaal gemist dat jullie gezinsuitbreiding hebben.
    Wat fijn dat ze maatjes zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga nu twijfelen of ik dat hier wel verteld heb, waarschijnlijk niet. Na ruim 2 jaar merkten we dat onze poes toe was aan gezelschap (anders dan van ons) dus gingen we in de gaten houden wat er in dierenasiels zat. Laat nu in hetzelfde asiel als waar onze 1e vandaan komt, de perfecte match voor haar zitten!

      Verwijderen
  7. Wat rot voor je dat het zulk koud weer is! Je beschrijft duidelijk wat je wel en niet voelt en ik probeer me voor te stellen hoe dat zou zijn. Het lijkt me heel erg moeilijk, petje af dat je hier je weg in hebt gevonden. Het maken van de hertepootjes met maar 8 steken op een rondbreinaald lijkt me voor 'gezonde' handen al een hele stoeipartij, laat staan voor jouw handen. Het zou natuurlijk leuk zijn als het reetje deze kerst al bij jullie zou mogen pronken, maar gelukkig wordt het volgend jaar weer kerst...
    Geweldig dat Sanne en jij de tegelverkoper zo tuk hadden ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, we kregen dan wel weer een emmer van hem cadeau ๐Ÿคฃ. Ik ben lekker op weg met het reetje, en ik wil straks nog even proberen wat te breien, maar heb nu kramp in 3 vingers en mijn rechterarm, dat breit nog net even lastiger ๐Ÿ˜‰, dus even afwachten of dat nog los komt.

      Verwijderen
  8. Wat leuk, dat jullie nu 2 poezen hebben en dat ze elkaar leuk vinden, dat hebben wij weleens anders meegemaakt, 2 poezen die elkaar maar niks vinden hebben ook geen gezelschap aan elkaar.
    Het is ook hier bar koud,ondanks de extra pijn houd ik heel erg van dit
    weer, zo lang het maar niet vochtig is.
    Laatst las ik iets over je huis verwarmen met waxinelichtjes en bloempotten, toen moest ik aan jullie denken dat deed je toch ook weleens toen je nog in het vakantiehuisje woonde?
    Wat heerlijk toch, dat jullie na jaren met veel narigheid, het nu zo fijn hebben en samen zo kunnen genieten.
    Veel succes met het hertje, erg benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Betsy, klopt, toen we in het vakantiehuisje woonden en we geen (laser)kachel mochten laten branden als we weg waren, gebruikten we terracotta potten, gestapeld op draadeinden, en dan onder de onderste brandden we waxinelichtjes om te voorkomen dat het binnen zou vriezen. Er zat beveiliging op de kachel hoor, dus zou veiliger zijn geweest dan de potten, maar ja, toen nam iemand anders de beslissingen in onze levens ๐Ÿ™„. We hebben jaren ervaring opgedaan met opvangen van honden uit het asiel, en ik mag wel zeggen dat we daardoor met vrij grote zekerheid wisten dat deze poezen bij elkaar zouden passen (er zou nog een 2e poes geschikt zijn volgens de beschrijving van het asiel, maar zodra we haar zagen wisten we dat ze geen klik zou zijn bij onze eerste poes). Het is een kwestie van de tijd nemen, we zochten echt een maatje voor onze eerste poes, liever wat langer zoeken dan een poes uitzoeken waar ze geen plezier mee zou beleven. Ze hebben allerlei e.e.a. meegemaakt, maar daar gaat onze voorkeur naar uit. Net als we vroeger bij onze honden hadden, de honden die we opvingen en adopteren uit de asiels pasten beter bij ons dan de honden die ons raszuivere puppies kochten (nooit meegemaakt dat die voldeden aan de rasbeschrijving ๐Ÿ˜‰)

      Verwijderen