Volgers

vrijdag 23 december 2022

nog een paar sokken

 

Nou, vooruit, laat ik dan dit paar sokken ook nog maar even tonen hier.

Gisteren had ik het er al over, de tenen t/m hielen had ik gebreid, en gisterenavond breide ik de benen eraan. Ook weer sokken van restjes garen.

Tenen, hielen en boorden breide ik met dit restant bolletje bruin garen genaamd Mayflower. Ooit aangeschaft bij H.obbii toen ik hun garens eens wilde uitproberen. 
De rest van de sokken breide ik met een restant bolletje met bruin/grijze kleuren, beetje saai misschien maar ach, prima voor in mijn werkschoenen. 

Als ik sokken brei met verloopgaren, splitst ik eerst de bol in 2 gelijke delen, en wikkel dat dan samen tot 1 cake. Ik brei mijn sokken 2 tegelijk, en zo wikkelt de bol mooi in 1 keer af. Dit restant bolletje bestond dus al uit 2 gelijke draden.

Waar ik wel blij verrast door werd, is dat de lengte van het kleurpatroon precies uitkwam, grijs-bruin-grijs-bruin-grijs en toen was het garen helemaal op! Prima, het is wat dunner garen dus ik zal de sokken in de zomer dragen, dan mag de beenlengte wat korter zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten