Volgers

donderdag 28 oktober 2021

Greenwing foto's

Vandaag heb ik heerlijk genoten van een 🌞nige dag!
Lekker in de tuin aan het werk geweest, de pispotjes hebben ervan geprofiteerd dat de vorige eigenaren niet meer veel in de tuin konden doen 😉 dus ik kon mijn hart ophalen. Dood blad verwijderd van het gras en de paden, en genoten van de warmte die het zonnetje nog gaf. 

Sanne was wat eerder thuis uit haar werk, dat kwam goed uit, dan kon ze mooi een paar foto's maken van mijn Greenwing trui terwijl ik hem draag.


Ik vind dat altijd maar lastig, hoe moet je nu gaan staan om de trui goed op de foto te krijgen?

De handen aan de zijkant houden, zodat ze niet het zicht op de trui bederven.  En verder maar gewoon rechtop staan (alhoewel ik nu bedenk dat je zo eigenlijk niet goed kunt zien hoe goed de trui past, daarvoor had ik misschien in rare, gebogen houdingen moeten gaan staan 😁). Ik ben niet zo'n type dat in m'n geheel op de foto wil staan, het gaat om de trui).

(oeps, hier sta ik wel heel raar 🤣).

Jullie kennen me inmiddels goed genoeg om te weten dat ik altijd een breiwerk op de naald heb staan, en dus heb ik de afgelopen 3 avonden gebreid aan een ander patroon van Jennifer Steingass, de Fern&Feather
Jennifer schrijft heel duidelijke patronen, allemaal topdown sweaters, maar met heel verschillende constructies. Zo heeft de Goldwing wat verkorte toeren helemaal boven bij de nek, terwijl de Fern&Feather verkorte toeren heeft helemaal onder de tweekleurige pas, die zelfs doorlopen tot over de mouwen.

De eerste 2 avonden heb ik aan de pas gebreid, gisterenavond heb ik 2/3 van een mouw gebreid. Ik ga straks aan de andere mouw breien, tot hetzelfde punt, en daarna wil ik het pand verder breien. Zo kan ik zien of ik ga uitkomen met mijn garens 🤨. Dit patroon brei ik ook weer met Drops garen, de Nepal. Dit is een dikker garen, dus ik brei met een enkele draad. Op Ravelry heb ik gekeken hoeveel Drops Nepal anderen gebruikten voor dit patroon, maar ik denk dat ik echt meer zal nodig hebben dan wat ik daar heb gevonden 😕. Ik heb al navraag gedaan bij het bedrijf waar ik het kocht, of ze nog hetzelfde verfbad hebben, en ze gaan dit nakijken.

Tja, zit niets anders op dan nu snel mijn breiwerk op te pakken, des te eerder weet ik of ik ga uitkomen, of moet bijbestellen, haha. Fijne avond allemaal!

24 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige trui!
    Ja, foto's maken vind ik ook niet zo makkelijk, bij een ander vind ik ze altijd mooier ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ie mooi geworden, hij zit je als gegoten!
    Mooi om buiten foto's te kunnen maken, ik hoop niet, dat je
    gelijk met zo'n beauty in de tuin gaat werken ��.
    Ik was ook in de tuin bezig, het is nog erg nat, maar toch heb ik
    nog lekker veel kunnen opruimen.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb hem bij het in de tuin werken uitgedaan, maar veel van mijn truien zijn zelf gebreid, en ja, die worden uiteindelijk ook bij het tuinieren gedragen.

      Verwijderen
  3. Hij is prachtig geworden je trui en staat je heel mooi! Wat een heerlijke zonnige dag was het, ik kan me voorstellen dat je genoot in de tuin. Ik moest werken, maar heb genoten van mijn zonnige ritje naar Haarlem. Ben benieuwd naar je nieuwe breiwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bofte met zo'n zonnige, best warme dag, terwijl ik lekker vrij was. Heb er heel erg van genoten.

      Verwijderen
  4. De trui past je perfect! Ja foto's van onszelf laten maken is altijd weer een lastige opgave; inderdaad hoe moet je staan?? De laatste foto vind ik trouwens het leukst ;o) Maar het gaat om de trui hé dus dan krijgen we automatisch van die stijve poseerfoto's.. Gelukkig kijkt bijna niemand naar hoe we staan, maar alleen maar naar het breiwerk!
    Je trui mag er zijn hoor, ik vind het een juweeltje. De kleurencombinatie is ook heel mooi.
    Ben benieuwd naar je Fern & Feather. Die heb ik zelf ook gebreid en het was een heerlijk patroon om te maken. Het enige nadeel vind ik dat de verkorte toeren bij mij best erg zichtbaar zijn, waarschijnlijk komt dat ook door mijn garenkeuze: ik heb gebreid met een mix van Merino en katoen en daardoor zijn de steken erg goed zichtbaar.
    Ik wist trouwens niet dat Jennifer Steingass in verschillende patronen de verkorte toeren op verschillende plekken maakt. Goed om te weten. Ik heb nog een patroon van haar liggen (weet zo gauw de naam niet), ik moet eens kijken waar ze daar de verkorte toeren plaatst. Dank voor de tip en veel plezier met je nieuwe trui en met je nieuwe breiwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjan, dank voor je uitgebreide reactie. De garenkeuze maakt zeker uit bij hoe zichtbaar verkorte toeren zijn. Maar ook welke manier van verkorte toeren je gebruikt. Zelf gebruik ik de Duitse, ik weet niet eens of we die in het Nederlands zo noemen, maar in het Engels heten ze German short rows 😁. Dat vind ik zelf de mooiste, minst zichtbare manier. Op y.outube zat filmpjes te vinden waarop dat stap voor stap wordt getoond.
      Ik heb vorig jaar de Gardengate gebreid, volgens mij zitten de verkorte toeren daarbij ook bovenin. Ik ga hem binnenkort nog een keer breien, dit keer met lange mouwen.

      Verwijderen
  5. Wauw, de trui is echt super geworden. Die heb je snel gemaakt. Echt ontzettend mooi. Staat je goed.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Wat een complimenten van jullie allemaal 🤗, reuze bedankt, ik ga er haast van blozen 🙃

      Verwijderen
  7. Echt mooi geworden.

    En de fotos vallen best mee hoor.
    Als je ze van jezelf moet maken is het nog lastiger 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb je helemaal gelijk in, een beetje staan klunzen met de camera in je hand voor een spiegel 😂

      Verwijderen
  8. echt een mooie trui staat je ook goed en hij past perfect zelf draag ik geen truien meer alleen maar t-shirts met een vest er bij kan ik uitdoen als ik het te warm krijgt haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zie ik bij vriendinnen ook, last van opvliegers, of ze zijn dat stadium al voorbij en hebben het nooit meer koud. Ik ben altijd al een koukleum geweest, en daar is geen verandering in gekomen (ben 56 jaar, dus verwacht niet dat het ooit nog gaat veranderen). En anders ga ik over tot het breien van vestjes 😁

      Verwijderen