Volgers

zondag 3 oktober 2021

DROPS FLORA

 Weten jullie wat ik best bijzonder vind? Of eigenlijk gewoon een beetje apart? Ik ben ooit opgeleid tot boekhouder, dus dat ik al mijn inkomsten en uitgaven altijd bij houd, zal jullie niet verbazen. Ik ben ook een spaarder, wil een buffertje achter de hand hebben, voor het geval er tegenslag is. En misschien was ik daar ook wel een klein beetje "obsessief" in, een beetje dwangmatig en perfectionistisch, maar weet je, dat past bij mijn sterrenbeeld, een Maagd is een perfectionist.

Sinds we in ons nieuwe huis wonen voel ik dat opeens heel anders. Ja, ik houd alle inkomsten en uitgaven bij, ja, ik wil een spaarbuffer houden, maar ik heb nu een gevoel van rust, wat ik niet eerder voelde. Ik weet dat we elke maand flink meer geld binnen krijgen dan uitgeven, zelfs met de uitgaven voor verbouwingen en dergelijke erbij. En dus gun ik mijzelf nu uitgaven die ik jaren en jaren mijzelf niet gunde. En zo kon het gebeuren dat ik eerder deze week bedacht dat ik zin had om een trui te breien voor mijzelf, dat ik wist dat ik alleen wat sokkengaren bij de hand heb (de rest zit ingepakt in verhuisdozen) en dat ik besloot om online garen te kopen.

Dat zal voor velen van jullie niets schokkends zijn, maar voor mij is dat echt heel bijzonder. Ik heb eindelijk het knopje om weten te zetten, niet meer altijd mijzelf wegcijferen, maar mijzelf iets gunnen! 

Jarenlang woonde ik in de buurt van De Schapekop in Nieuwpoort, maar helaas hebben zij een andere weg gekozen en de winkel gesloten. Zij verkochten Drops garen, wat ik nog altijd het fijnste garen vind om sokken van te breien. Ik besloot om de gok te wagen, en Drops Flora garen te bestellen, wat ik nooit eerder gevoeld heb (ik wil garens graag voelen voordat ik ze aankoop). Gisteren werd de doos bezorgd, en natuurlijk kon ik het niet laten, in plaats van verder te breien aan de sok die op de naald staat, ging ik dit garen uitproberen. Ik had gedacht met dubbele draad te gaan breien, en maakte een proeflapje om te zien of ik qua stekenverhouding uitkwam. Niet! Dan met 3 draden proberen, precies goed! En dus maakte ik een beginnetje van mijn trui, de goldwing (link naar de Ravelry-pagina).

Dit heb ik gisterenavond gebreid:


Wat een heerlijk garen om mee te breien! Ik ga lekker nog even wat steekjes doen, fijne avond iedereen!

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je nu rust hebt Anja. Het is je zo gegund. Je hebt jezelf lekker verwend met mooie garens. Fijn hoor.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk dat je jezelf eens verwend! Soms is zuinig zijn nodig, maar je moet het niet te gek maken hoor.. Wat een prachtig garen zeg, dat gaat wel goed komen met het breiwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mezelf verwennen is iets wat ik nog een beetje moet leren, maar:
      een mens is nooit te oud om te leren 😂

      Verwijderen
  3. gelijk heb je als je je zelf niet kietelt iemand anders doet het niet mooie kleuren voor de trui veel breiplezier er mee .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik leer het wel 😉 het is echt heerlijk garen om mee te breien.

      Verwijderen