Volgers

zondag 24 oktober 2021

een heerlijk leven

Wat kan ik toch ontzettend genieten van mijn huidige leven!
De vrijheid om in mijn vrije tijd te doen en laten wat ik wil, wanneer ik het wil, zonder bekritiseerd te worden. Voor velen "normaal", voor mij op veel momenten nog altijd heel bijzonder.

Gisteren zouden we gaan klussen. We hadden een plan, waarbij we nogal wat herrie zouden maken (iets met een elektrische tacker). Maar we waren allebei opgestaan met een lichte hoofdpijn. Geen goed plan dus. Wat heerlijk om dan de vrijheid te hebben om te besluiten dat je die klus dus niet gaat doen!

Het was prachtig weer, het zonnetje brak door, de temperatuur was hoog voor de tijd van het jaar. Ik kreeg zin om eens een flinke wandeling te gaan maken, door de natuur, in onze nieuwe woonomgeving. Sanne vond dat een goed plan, dus we gingen samen op stap. Wat hebben we genoten! 

Ik houd niet van guur herfstweer (tenzij ik onder een dekentje op de bank kan kruipen met warme chocomel en een breiwerk 😊), maar ik houd wel van de herfstkleuren. Het valt ons op dat de natuur in zo'n verschillend tempo de herfst induikt. Op bepaalde plaatsen is er nog nauwelijks sprake van herfstkleuren, op andere plaatsen zijn er al heel wat bladeren van de bomen gevallen.
We liepen door het bos, en door aangrenzende velden. Het zonnetje was verdwenen achter de wolken, maar het was prima wandelweer.
Op weg van en naar mijn werk zie ik vrijwel dagelijks reeën in de velden langs de weg. Ook gisteren zagen we ze, in een weiland aan de rand van het bos. Ze gingen om beurten drinken uit de sloot langs het weiland, terwijl de ander de wacht hield. Helaas konden we geen goede foto's maken, omdat hun kleur wegviel tegen de kleuren van het bos op de achtergrond.

Op de terugweg reden we langs de markt, waar we vis haalden. Wat hebben we genoten van onze vrije zaterdag! 


's Avonds heb ik mijn sokken opgepakt, en ik besloot om eerst maar eens alle draadeindjes in de voeten weg te werken. Ik vind het leuk werk om te doen, maar niet aan het einde van een project. Als ik de laatste steek brei, wil ik eigenlijk niet méér dan dat laatste draadje hoeven weg te werken. Ik brei een vest of trui daarom ook veel liever in 1 geheel, dan in losse panden en mouwen, die je aan het einde allemaal aan elkaar moet maken.

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat niets meer moet en alles mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo fijn dat je zo geniet van al het moois dat het leven je nu brengt. Je blog 'een leuk leven' kan wel in 'een Heerlijk leven' worden veranderd. 😉. Ik ben blij voor je!
    Warme groet, Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie, dank je wel. Ik ben van nature een optimistisch persoon, en ben gelukkig in al die moeilijke jaren positieve dingen blijven zien. Dat ik nu vrijuit kan en mag genieten van mijn leven, maakt me extra dankbaar.

      Verwijderen
  3. Groot gelijk, die klus komt de volgende keer wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, het werk loopt niet weg, en kan ook gedaan worden als het guur en regenachtig weer is, en een wandeling door de prachtige natuur minder aangenaam is.

      Verwijderen
  4. Ja, ik denk dat ik je wel begrijp .. Er is zo'n vrijheid gekomen in je leven, en dat is een geweldig groot goed! Wat mooi dat je nu zò kunt genieten en als het nodig is meteen je plannen kunt wijzigen.
    Het is idd heel verschillend met die bomen; sommigen zijn nog groen, anderen kaal en van alles daartussen in...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik heb altijd kunnen genieten van de kleine dingen in het leven, al moest dat vaak alleen van binnen. Nu kan ik volop genieten van zoveel goede dingen, dingen waar andere mensen wellicht niet eens bij stil staan. De natuur, de rust die met de vrijheid is gekomen, en ik ben blij dat ik me er zo bewust van ben dat het leven goed is! Toen ik de titel van dit blog bedacht hoopte ik ooit een leuk leven te krijgen, nu heb ik dat!

      Verwijderen
  5. Heerlijk!
    Ja, afhechten, dat vind ik ook minder leuk aan projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was blij dat ik het steeds tussendoor had bijgehouden, nu hoefde ik alleen de draden van de boorden nog wegwerken, al waren dat nog 3 kleurtjes per boord.

      Verwijderen
  6. Al heel lang lees ik je blog en volg dus je wel en wee.Ik vond
    altijd wel positiviteit, maar ook veel moeilijke dingen, die
    je met ons wilde delen, daar heb ik bewondering voor, dat je
    dat kunt.
    De laatste tijd straalt het plezier er gewoon vanaf,zo fijn om
    te lezen! Volgens mij heb je nu echt je plekje gevonden om te
    kunnen zijn wie je bent, na zoveel jaar dat dit niet echt kon.
    Ik ben oprecht heel blij voor je,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie Betsy, dank je wel!
      Het delen van de moeilijke dingen is iets van de laatste jaren, ik heb jarenlang het voor iedereen verborgen, het leed dat ik ondervond, je loopt er niet mee te koop dat je wordt mishandeld door je partner, of dat nu lichamelijk, geestelijk en/of emotioneel is. Nu, achteraf, weet ik dat als je dat gaat delen, je (on)bewust het besluit hebt genomen dat er een einde moet komen aan die situatie.
      Het ontroert me dat mensen die mij alleen via mijn blog kennen, zo meeleven, en zo oprecht blij zijn voor me, heel bijzonder.
      Nogmaals dank, en leuk dat je al zo lang leest, en reacties plaatst, die waardeer ik zeer!

      Verwijderen
  7. dat afhechten vind ik ook niks,,, neemt vaak een hele dag in beslag !
    daarom haak ik tegenwoordig mijn truien ook in het rond vanaf de hals... de mouwen haak ik er van af de schouders ook gelijk in het rond er aan...heel weinig draadjes om af te hechten !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, aan 1 stuk topdown scheelt heel veel afhechten en aan elkaar naaien! Toch zijn er best wel patronen die ik erg mooi vind, waarvan je de onderdelen apart moet breien en dan in elkaar zet. Ik overweeg die toch eens te gaan maken, maar misschien ga ik dan eerst aanpassingen aan het patroon bedenken...

      Verwijderen