Volgers

maandag 1 januari 2024

White Buck trapt het nieuwe jaar af

 Ik wil jullie allemaal een heel gelukkig, gezond en creatief 2024 wensen!

We hebben een leuke oudejaarsavond gehad, en onze poezen ook.
Vorig jaar ontdekten we Beaphar CatComfort, een spray die je kunt spuiten op bijvoorbeeld de mand of de plek waar je kat graag ligt. Het zorgt ervoor dat je kat wat ontspant, maar het versuft niet. Twee jaar geleden was onze poes zo ontzettend gestresst tijdens oudejaarsavond en -nacht, en de pilletjes die je kunt kopen hadden geen effect, dus gingen we vorig jaar op zoek naar een alternatief, en vonden dit product. Nee, ik word niet gesponsord 😉, maar ik gun alle huisdieren een ontspannen oudejaarsavond!

Zoals jullie inmiddels al hebben gezien: ik heb White Buck af! Vanmorgen heb ik er de laatste hand aan gelegd. Alles was al wel gebreid, en een groot deel wordt aan elkaar gebreid, maar het moest nog wel worden gevuld, en de oren en hoorntjes moesten er nog opgenaaid worden, en vervolgens de pootjes en buik dichtgenaaid.



Omdat me regelmatig werd gevraagd hoe ver ik was met dit patroon, wilde ik jullie hem graag laten zien. Maar wat is het lastig om zo'n schattig beestje op de foto te zetten! Ik hoop dat jullie met deze foto's toch een redelijk beeld hebben gekregen.

Mijn laptop is nog niet zo oud, maar hij is tijdens het maken van dit berichtje al 3 keer vastgelopen! Dus ik geef hem maar even wat rust, misschien ga ik wel even een blokje om (het zonnetje prikt net weer tussen de wolken door).

Tot gauw!

11 opmerkingen:

  1. Wat is het reekalfje goed gelukt! Het opvullen van de zachte wollen onderdelen lijkt me best een klusje, het mooi in model krijgen was misschien best lastig.
    Wat fijn dat je een middeltje vond waarmee de poes wat rustiger kon blijven tijdens de jaarwisseling.
    Ik wens jullie een fijn 2024!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vullen viel wel mee, het kalfje is al helemaal in de juiste vorm, door meerderingen en minderingen in het patroon, dat maakte het heel gemakkelijk om te vullen.
      Dank voor je goede wensen, ik wens jou hetzelfde!

      Verwijderen
  2. Daar is het hertje dan! En wat is ze lief geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, wat een leuk hertje, je hebt wel eer van je werk.Het opvullen van vooral die pootjes lijkt me nogal en werkje, het snoetje ziet er ook heel mooi uit. Zelf vind ik gehaakte beestjes makkelijker opvullen dan gebreidde, gehaakt zijn ze wat steviger.
    Fijn dat het af is, kun je er meer van genieten dan dat het in een kastje ligt!🙂😉
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pootjes waren het enige onderdeel waar ik wat afweek van het patroon, ik breide ze in het rond in plaats van 2 platte stukken, omdat ik de naadjes op de pootjes niet zo mooi vond.
      Zoals ik bij Marjan ook aangaf, het reekalfje is heel goed vormgegeven, nog voordat je het vult, en dat maakte het vullen heel eenvoudig. Ik vond het erg leuk om te breien, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat dit wel een patroon waarbij je brei-ervaring moet hebben, want niet alles wordt exact omschreven of uitgelegd, ook niet op de bijbehorende video, soms moet je dus zelf bedenken wat logisch is.

      Verwijderen
  4. De allerbeste wensen voor 2024 en een heel mooi en creatief 2024 gewenst. White buck is echt heel leuk. Schattig hoor.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ook voor jou, je vriend en familie de beste wensen!

      Verwijderen
  5. Ook voor jou en je dochter de allerbeste wensen voor 2024. Wat is hij/zij mooi geworden, echt geweldig :) Ja, foto’s maken vind ik ook niet altijd makkelijk, maar het is jou goed gelukt. Hier geen zon te zien, alleen maar regen :( Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het regent hier nu heel hard, en er is een flinke storm onderweg (het begin is er al), geef mij de zomer maar!!

      Verwijderen