Volgers

vrijdag 19 januari 2024

Er werd geen sneeuw verwacht...

 GGRR, ik voelde het gisteren al, er kwam heus nog veel meer sneeuw aan! Volgens de weersverwachting zou het bij ons droog blijven vannacht, maar dat was niet zo.
Ik opende vanmorgen een gordijn, en zag dit:

De sneeuw op dit heggetje was gisteren helemaal weggesmolten, maar nu ligt er weer een nieuwe laag op. Van het grasveld erachter is niets te zien, en er reed hier net een sneeuwschuiver voorbij om de weg weer wat begaanbaar te maken. 

Op het nieuws lees ik dat er vooral in het midden van het land problemen op de weg zijn en dat was gisteren zo in Limburg. Vraag ik me toch af hoeveel sneeuw daar dan wel moet zijn gevallen!

Vannacht nog wel een verschijnsel meegekregen wat niet zo vaak gebeurt: onweer terwijl het sneeuwt! 

Nog even doorbijten, na het weekend is de vorst voorbij, en alles wat dan uit de lucht gaat vallen is regen. Aan het einde van de maand worden dan weer lagere temperaturen verwacht, maar ach, als een weersverwachting voor de komende 24 uur al zo vaak niet blijkt te kloppen, ga ik me nog maar niet druk maken over mogelijke kou over 2 weken.

Voor iedereen die wel plezier beleeft aan de sneeuw: veel sneeuwpret gewenst dit weekend!




9 opmerkingen:

  1. Gisteren zou het bij ons droog blijven. Ik had 's morgens mijn wandelschoenen al aan om een stukje te gaan wandelen, ging het sneeuwen! En daarna volgden regen- en hagelbuien! Hier klopte dus ook niks van de weersvoorspellingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk heb je later toch wel een wandeling kunnen maken, ik weet hoe graag je dat doet.

      Verwijderen
  2. Vanmorgen al vroeg foto's van de vannacht gevallen sneeuw in Annen,
    dochterlief was er niet blij mee. Hier was het erg glad, ik zou naar schoondochter gaan, die heeft longontsteking en is net weer thuis uit het ziekenhuis.
    Er kwamen zowel van haar als zoonlief al waarschuwende appjes om vooral op te passen.Een gewaarschuwd mens telt voor 2, maar er is niks gebeurd. Nu dooit het weer een beetje.
    Ik ga even lekker wandelen ,
    Betsy
    e

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier vanochtend weer sneeuw, als je er niet door hoeft is het leuk, maar iedereen die er door moet, tja dan is het toch uitkijken geblazen.
    Wat fijn dat de ontwerpster jou heeft als testknitter, zo kun je haar goed helpen om het patroon juist te krijgen. Je tulpen zijn mooi, gezellig al een beetje voorjaar. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die tulpen zorgen inderdaad voor een beetje voorjaar in huis.

      Verwijderen
  4. Oh, je bent er echt gevoelig voor als je het al aan voelde komen!
    Gisteren hoorde ik iemand zeggen 'van mij mag het warm water gaan regenen...' Tja, ik denk dan wel 'de regen waren we toch ook zat?'
    Van zo'n bosje tulpen wordt je toch wel vrolijk; dat staat erg gezellig!
    Fijn weekend gewenst...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk al die tijd al dat het van mij warm water mag gaan regenen, maar wij hebben hier niet de overlast die het in andere delen van het land veroorzaakt, dan zou ik er ws. anders over denken. Jij ook een fijn weekend!

      Verwijderen
  5. Bij ons is er helemaal geen sneeuw gevallen.... Ergens ben ik jaloers op de rest van het land, maar als ik dan denk aan het geglibber, dan ben ik snel genezen.
    Het is natuurlijk extra vervelend als je lichaam pijn doet....
    Hopelijk is de echte winter nu voorbij! 🤞🏼

    BeantwoordenVerwijderen