Volgers

zaterdag 13 januari 2024

testsokken breien

 

Kijk nou wat een leukerd! Een tijdje terug reageerde ik op een oproep voor een testknit voor sokken. Ze zagen er leuk uit, dus ik besloot me aan te melden, en ik mocht mee doen!

Nu is de deadline 2 februari, en gisterenavond bedacht ik me dat ik dan toch wel eens aan de slag mocht gaan. De designer vraagt om 1 sok te breien, dus dit keer ga ik mijn sokken apart van elkaar breien.

Ik koos 3 kleurtjes Onion Nettle sokkengaren uit mijn voorraad. Dit garen is milieuvriendelijk, er wordt geen plastic in gebruikt (polyamide zit in vrijwel alle sokkengarens om ze slijtvaster te maken), in plaats daarvan zit er brandnetel in verwerkt.

Het is heerlijk garen, ik kocht vorig jaar een aantal bollen om dit garen eens uit te proberen en het bevalt me goed. De sokken die ik er al mee breide blijven heel goed, en het garen breit heerlijk, het is superzacht aan je handen, en ik heb geen last dat ik de naald in de draad prik.


Wat een heerlijk patroon is dit! Ik kon gewoon niet stoppen 😀. Tja, en dan ga je fouten maken. De gusset (het stukje links op bovenstaande foto waar je meerdert) ging niet zoals moet. Die ga ik dus vanavond uithalen. 
Maar als het hele patroon zo duidelijk is als tot nu toe, is mijn testsok ruim op tijd klaar. 

Fijn weekend allemaal!


6 opmerkingen:

  1. Dat worden leuke sokken ,het garen ken ik niet, maar ziet er mooi uit.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is heerlijk garen om mee te breien, en om te dragen.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. dank je, bij kunstlicht komen ze niet echt goed tot hun recht in het breiwerk, maar de foto met de hele bollen is gemaakt bij daglicht.

      Verwijderen
  3. Haha, nu je het zegt, eigenlijk wel ja!

    BeantwoordenVerwijderen