Volgers

donderdag 4 januari 2024

vossen sokjes

 

Op 1 januari legde ik de laatste hand aan een paar sokken voor Sanne. 
Ze is gek op dieren, en heeft een zwak voor o.a. vosjes.

Ik gebruikte wat aangebroken bollen sokkenwol, breide de sokken 2 tegelijk van teen naar boord, op 1 rondbreinaald. Het vosje wilde ik op het been doen, maar dan werden de voeten wel erg saai, vandaar dat ik een eenvoudig blokje na de tenen breide, wat ik herhaalde bij het boord.
Voor het vosje gebruikte ik een borduurpatroontje. Ik had de vosjes kunnen inbreien, maar dan wordt het aan de binnenkant zo'n rommeltje met draadjes, dat is niet prettig insteken met je voet. En intarsia combineren met heen en weer breien van het been deed ik vorig jaar tijdens Sock Madness, dat is me toen niet goed bevallen (ik kom daar later deze week nog op terug).

Ik heb de vosjes er daarom later opgemaasd.
De hielen breide ik gewoon in dezelfde kleur als de sok.

Sanne had mij niet de sokken zien breien, dus toen ik ze op nieuwjaarsdag af had en aan haar gaf, was ze blij verrast. Ze passen goed, wat wil je nog meer?

Op naar een volgend paar sokken (die zijn inmiddels ook al af, laat ik jullie later deze week wel zien).

12 opmerkingen:

  1. Wat goed gelukt! Slim om de vosjes te borduren en niet in te breien (zowel voor jou als voor Sanne een goed idee denk ik).
    Heeft Sanne van die kleine voetjes? Of lijkt dat zi?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben allebei kleine voeten, 35-36 (haar voeten zijn wat breder, ik heb een heel hoge wreef)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Van het jaren meelezen weet ik dat ze allebei kleine voetjes hebben.

      Verwijderen
    2. Klopt, wij leven niet op grote voet 😊

      Verwijderen
  3. Oh, wat leuk met die enige vosjes erop! Ik snap helemaal dat Sanne blij verrast was...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuke sokjes. Echt te schattig met die vosjes. prachtig.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen