Volgers

donderdag 18 januari 2024

Duurt de winter nog lang?

Wat is er deze winter al vaak sneeuw gevallen, en elke keer ook zo'n flink pak!
Volgens de weersverwachtingen zouden we het vandaag droog en zonnig houden, en de dag begon inderdaad heel zonnig! Maar inmiddels trekken er alweer sneeuwbuien over, en is de wereld om me heen weer helemaal wit.

Mijn vaste lezers weten het wel, ik houd van warmte, temperaturen boven 25 graden, omdat mijn spieren dan ontspannen en minder pijn doen. Helaas, wat dat betreft woon ik in het verkeerde land 😀.
Maar, ik ben een positief ingesteld mens, en ik geniet zeker wel van het prachtige landschap, met al die sneeuw. Ik heb hier vast wel eens verteld dat ik onderweg van en naar mijn werk vaak reetjes zie staan, echt niet alleen langs de bosrand, ook midden in weilanden en in de berm langs de weg! Maar nu alles wit is, valt op hoeveel het er eigenlijk zijn! Ik zie ze nu opeens staan op plekken waar ze waarschijnlijk anders ook wel grazen, maar waar ze door hun schutkleur dan helemaal opgaan in het landschap. 
Het kan ook wel zijn dat ze nu meer moeten zoeken naar eten, maar aangezien ze altijd ook "gewoon" in de bermen van een N-weg lopen, denk ik niet dat dat de reden is dat ik ze nu vaker zie.

Vandaag hoef ik er gelukkig niet meer uit. Ik heb een vrije dag, ben vanmorgen al op halfjaarlijkse controle geweest bij de mondhygieniste en tandarts en heb gelijk boodschappen gehaald. Buiten valt er niets te doen (de tuin ligt verstopt onder een pak sneeuw, en ramen lappen en auto wassen doe ik maar even niet, het vriest hier midden op de dag nog 3 graden!). Ik ga eerst maar eens even binnen wat huishoudelijke werkjes en wat kleine klusjes doen, en dan denk ik dat ik het er ook maar even van neem en vanmiddag de testsok af brei. Ik ben opnieuw begonnen, want ik kwam wel wat probleempjes tegen. Daar is het ook een testknit voor, om eventuele missers in een patroon te ontdekken.
Het grootste probleem is dat de maatvoering totaal niet klopt! Het patroon is vanaf maat 34, dus ook voor ons geschikt, maar toen ik de eerste voet en hiel had gebreid volgens de maten in het patroon, kwam er een sok uit maat 38-39!
Ik breide met naald 2,5 en de stekenverhouding klopte, maar ik brei nu de tweede met naald 2, en heb opgemeten na hoeveel centimeter ik met de gusset moet beginnen om de juiste maat te krijgen. Ik geef deze informatie door aan de ontwerpster, die zo het patroon nog kan aanpassen, voordat ze het te koop aanbiedt.
Wacht, ik zet beide even op de foto:

Een heel stuk korter!

Qua kleur passen ze wel heel mooi bij onze nieuwe eetkamerstoelen! 

Nou, eerst maar eens even aan de slag, en ik hoop eigenlijk dat het straks stopt met sneeuwen, dan kan ik nog lekker een rondje wandelen. Fijne dag allemaal!


10 opmerkingen:

  1. Hier heeft het vanmorgen voor de eerste keer een heel klein beetje gesneeuwd. Maar omdat het boven nul is en er daarna regenbuien volgden is de sneeuw nu zo goed als weg.

    Hier zien we geen herten en reeën. Er is hier ook niet veel bos.
    Wel zag ik laatst een dode ree in de berm liggen toen ik naar mijn moeder geweest was, die ergens anders in de provincie woont.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze kunnen zich prima aanpassen aan het landschap, hebben geen (grote) bossen nodig. Mijn dochter werkt vaak in de provincie Groningen (nogal plat en bosloos) en ziet ze ook daar heel vaak, in weilanden en bermen. Ik wens je een goede afsluiting van deze lastige dag.

      Verwijderen
  2. Hiernog geen dikke pakken gezien deze winter.
    Dat was 3 jaar geleden wel anders.
    Toen lag er 50cm tegen m'n achterdeur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek toch hoe groot de verschillen kunnen zijn in zo'n klein landje. Ik heb collega's wonen in Friesland, Groningen en Drenthe en de verschillen zijn hier in het noorden ook vaak enorm. Heeft de ene zijn/haar auto 's morgens eerst moeten verlossen van een flink pak sneeuw, is er bij de ander geen vlokje gevallen!!

      Verwijderen
    2. Werd net wakker en alles is wit.
      Dat was niet gepland en ik heb het ook niet aanbvoelen komen.

      Verwijderen
    3. Dat wordt een dagje binnen blijven voor je!

      Verwijderen
    4. Werd het toch wel na een lange slapeloze nacht 😜

      Verwijderen
  3. Hier een beetje sneeuw lees veluw. Mooie sokken worden het knap om test breister te zijn. En zeker heel fijn als een patroon klopt. Groetjes❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom vragen ontwerpers mensen om hun patroon te testen, zodat eventuele foutjes eruit gehaald kunnen worden voordat het te koop wordt aangeboden. Voordeel is dat je soms hele leuke patronen gratis krijgt, nadeel dat je tegen fouten kunt aanlopen en je veel moet uithalen. Dat laatste vind ik geen enkel probleem, ik vind het heel leuk om zo te kunnen helpen, de meeste ontwerpsters zijn heel blij met de hulp!

      Verwijderen
  4. Ook al houd je niet van de kou, je geniet toch wel van het mooie winterweer. Ik houd van alle seizoenen, het minst van de herfst...
    Het lijkt me leuk om patronen te testen, maar heb het nog nooit gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen