Volgers

zaterdag 4 maart 2023

Sock Madness ronde 1

 Sock Madness is nu echt van start gegaan.

Iedereen is ingedeeld in een team, dit jaar hebben ze gekozen voor vruchten. Ik zit in team Guava, en daar ben ik blij mee. In principe is team A het traagste team en team Z het snelste team. Toen ik een paar jaar geleden mee deed, zat ik in het M-team.
Toen woonde ik in een klein hutje, met een klein stukje gras er omheen, en werkte ik parttime, dus alle tijd voor breien.

Nu woon ik in een (best) groot huis, met een grote tuin, werk fulltime + (er is altijd meer te doen dan in 38 uur/week past, en thuis zorg ik o.a. ook nog voor de social media). En dus heb ik gevraagd om mij te plaatsen in een wat minder snel team.

Dat vind ik één van de leuke dingen aan Sock Madness, het is een wedstrijd, maar niet alleen voor de allersnelsten die alle dagen de tijd hebben. Ik doe niet mee voor het wedstrijd-gedeelte, ik vind de uitdaging leuk. Patronen breien waar ik normaal gesproken niet zo snel voor zou kiezen, en daarbij (voor mij) nieuwe technieken leren.
En ondertussen andere mensen leren kennen met dezelfde hobby.

Het lijkt een gezellig team, team Guava! Er werd gisteren al volop gekletst, iedereen stelde zich voor, er kwam een hele discussie op gang over welke talen iedereen spreekt/schrijft, en we hebben ook 1 heer in ons midden, leuk!

Nu zit iedereen te wachten op het 1e patroon. Dat krijgen we in onze mail.
Vooraf krijgen we een lijst met wat je voor welke sok nodig hebt aan garens en eventuele extra's zoals kralen. Ik heb, zoals jullie weten, mijn garens al uitgezocht, en voor sok H liggen deze wolletjes klaar:

Het is nu zo'n 22 uur geleden dat bekend werd gemaakt dat we sok H gaan breien. Dan volgt binnen 48 uur het patroon. Het kan dus elk moment binnen komen, maar het kan ook zomaar nog tot morgen 11 uur duren! Ik ga er uiteraard niet op zitten wachten, vandaag maar eens lekker in de tuin aan het werk, en dan zie ik vanzelf wel wanneer het patroon er is. Wel reuze benieuwd, bij deze sok staat dat je hem niet kunt breien op korte naalden. Zou dat betekenen dat we de sok zijwaarts breien? Van teen tot boord? Dan heb je namelijk flink meer steken op de naald staan dan normaal, en daarvoor heb je bij voorkeur een lange rondbreinaald nodig.

Nou, ik ben benieuwd, heb er zin in!

Iedereen een fijn weekend gewenst, ik houd jullie op de hoogte!

12 opmerkingen:

  1. Hoi Anja,
    Ik lees al jaren bij je en weet natuurlijk nog, dat je in het kleine huisje woonde. Vergeleken met toen heb je het veel drukker nu, maar ik heb
    zo het idee, dat je nu een stuk lekkerder in je vel zit, wat ik me heel goed kan voorstellen. Je blogjes stralen echt plezier uit, fijn om te lezen!
    Ik ga je sokkenavontuur zeker weer volgen, ben benieuwd wat we te zien krijgen.
    Als ik naar buiten kijk geloof ik niet, dat het hier tuinweer is, jammer, nog even geduld.
    Fijn weekend,
    Betsy



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het tuinweer was hier halverwege de middag ook alweer voorbij. Dus daarna lekker mijn huis aan kant gemaakt, en 's avonds ana de sokken begonnen.
      Je hebt helemaal gelijk, ik zit nu zo lekker in mijn vel! Ik heb zo'n 30 jaar geprobeerd mijn leven te delen met iemand die een narcist bleek te zijn. Jarenlang wist ik niet dat dat een ziekte is, waarvan mensen niet willen genezen. Ik heb nu inderdaad een drukker leven, fulltime+ werkend maar heb zoveel plezier in zowel mijn baan als mijn privé-leven! En blijkbaar straal ik dat ook uit op mijn blog.
      Fijne zondag!

      Verwijderen
  2. Leu zeg, het is dus niet alleen competitie breien maar, maar ook gezelligheid onderling! Ik ben benieuwd naar je resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt supergezellig in mijn team! We zitten in een team dat niet supersnel breit, en dus ook de tijd neemt voor die contacten. Er zijn al 3 mensen die de sokken af hebben, die zullen waarschijnlijk zijn begonnen en niet meer gestopt. Daar kun je voor kiezen. Ik heb gisterenavond gebreid, en het is een superleuk en eigenlijk ook heel eenvoudig patroon, maar wel heel bijzonder. Ik ga jullie op de hoogte houden!

      Verwijderen
  3. Wat heerlijk om in een gezellig team te zitten. Wel moeilijk om zo lang te wachten op het patroon, maar gelukkig heb je nog iets anders te doen 😉.
    En wie weet, misschien ben je op dit moment wel aan patroon H begonnen. Hoe dan ook, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ergens gisterenmiddag ontvingen we het patroon, en ik ben er 's avonds aan begonnen. Eerst het hele patroon gelezen, want dat blijkt vaak essentieel, om aan alle eisen te voldoen. Ik ga vanmiddag ook nog weer lekker wat breien, het is een leuk patroon!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ik zal zo even een foto maken en dan maak ik een nieuw berichtje

      Verwijderen
  5. Ik zag op Instagram al iets voorbij komen over teams en fruitnamen, nu weet ik beter waar ze het over hebben, sokken breien :) Ik zag dat je al begonnen bent, best ver eigenlijk al, blijft het bij sokken H of volgen er nog meer opdrachten voor een team? In ieder geval veel breiplezier.
    Hartelijke groet Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wedstrijd bestaat uit een aantal rondes, ik geloof 6. Iedereen die zich heeft gekwalificeerd is ingedeeld in een team (ik in team Guava). De 1e ronde gaan maximaal 35 deelnemers per team door naar de volgende ronde. In ons team zitten 39 deelnemers, dus er vallen zeker 4 deelnemers af. Maar dat kunnen er meer zijn, stel dat maar 20 mensen uit onze groep op tijd de sokken af hebben, gaan we met 20 door naar ronde 2. In ronde 2 gaan er 30 mensen door, en zo dus steeds minder mensen, totdat in de laatste ronde er 26 deelnemers over zijn (er zijn 26 teams). En degene die daarvan dan het snelste de sokken uit die ronde af heeft is de winnaar van de wedstrijd.

      Verwijderen
  6. Oh, dat klinkt wel heel spannend! Maar ook leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt superleuk! Spannend, nee, want ik doe niet mee voor de wedstrijd. Natuurlijk is het leuk dat ik nu door ben naar ronde 2, maar wat ik er zo ontzettend leuk aan vind is dat ik veel nieuwe dingen leer, naast het leuke contact in je team. Je bent allemaal bezig met hetzelfde patroon, net als bij een KAL, CAL, MAL etc. en iedereen wil elkaar helpen als je ergens niet uit komt. Bedenk dat de patronen in het Engels zijn geschreven, en een groot deel van de deelnemers dit niet als moedertaal heeft. In mijn team veel Europeanen, voor wie Engelse breitermen en afkortingen soms tot verwarring kunnen leiden.

      Verwijderen