Volgers

zaterdag 18 december 2021

Tja...

 Zoals jullie weten, zijn we eerder dit jaar verhuisd. 
We hadden ruim de tijd om al onze spulletjes in te pakken.
En natuurlijk waren er ook spulletjes die we juist niet inpakten, omdat we die dachten (op korte termijn) nodig te hebben.
Zoals wat garens en brei- en haaknaalden 😂, en ons adressenboekje. 
Dat laatste wilde ik echt bij de hand houden. We zouden gaan verbouwen, en we wisten dat we echt niet elke doos uitgepakt zouden hebben aan het einde van het jaar. Dus het kreeg een speciaal plekje. Ik heb het in de afgelopen maanden een paar keer gebruikt, als ik iemand een kaartje stuurde, en ik heb er ook adressen in bijgeschreven, van mensen waar ik eerder nog geen contact mee had of geen adres van had.
Vorige week ging ik er eens voor zitten om de kerstkaartjes te schrijven.... en jullie raden het al, ik heb werkelijk geen flauw idee wat ook alweer het speciale plekje is waar ik het adressenboekje heb gelegd 🤣.

Volgens mij heb ik echt elk laatje in elk kastje nagezocht, maar het boekje ben ik nog niet tegen gekomen. Wat baal ik hiervan, er zijn een paar mensen die ik zo ontzettend graag even een kaartje wil sturen, even laten weten dat er aan ze wordt gedacht, even een klein beetje warmte sturen (zeker nu in deze tijd, waarin mensen alleen zullen zijn tijdens Kerst en de jaarwisseling).
Een aantal adressen ken ik uit mijn hoofd, een aantal heb ik online kunnen vinden, maar ook een aantal weet ik gewoon niet (waaronder die van een aantal van mijn lezeressen hier 😥).
Waarschijnlijk kom ik het boekje op 2 januari gewoon ergens tegen...

... hoe dan ook, ik weet niet of ik dit jaar nog zal bloggen, misschien wel een paar keer, misschien helemaal niet. De lockdown die morgenochtend ingaat, zet ons werk weer behoorlijk op z'n kop, het wordt weer Click & Collect en PostNL-pakketjes uitreiken, niet de klanten kunnen adviseren en kunnen meedenken met hun keuzes. We weten nog geen details, we waren sinds een paar weken geopend van 08.00 tot 17.00 uur op maandag t/m zaterdag en van 12.00 tot 17.00 uur op zondag, dat blijft i.i.g. morgen en overmorgen zo, daarna verwacht ik dat het maandag t/m zaterdag 08.00-17.00 uur wordt (ook vorig jaar waren we tijdens de lockdown gesloten op zondag). 

Lieve mensen, ik wens jullie allemaal heel goede dagen!
Sterkte voor iedereen voor wie deze tijd van het jaar juist zwaarder is dan anders, om welke reden dan ook.


12 opmerkingen:

  1. Hey Anja,
    Ohjee. Wat vervelend zeg. het speciale plekje zou natuurlijk echt een logische plek zijn. Jammer dat je nu geen kaartjes kunt versturen. Ik bedenk me net dat ik jou adres helemaal niet heb om je een kaartje te sturen :-O Succes met zoeken nog. Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het jouwe volgens mij in dat boekje staan, maar ja...

      Verwijderen
  2. Zó zuinig zijn op het adressenboekje en het dan juist níet kunnen vinden als je het hard nodig hebt.... Ik kan me zo goed voorstellen hoe dat is gegaan met al die nieuwe plekjes om jullie heen en nog je routines en ritmes moeten vinden in dit heerlijke nieuwe huis...
    Gelukkig heb je een blog en kan je langs deze weg toch nog een aantal mensen benaderen.
    Succes op het werk, het zal weer aanpassen worden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is vervelend, maar er zijn ergere dingen. Als ik het vind, ga ik gewoon alsnog kaartjes sturen, met uitleg 😄.
      Mijn werk wordt even anders, maar dat is al. Als manager moet je in dit soort zaken vooruit kijken, dus heb ik al een heel scenario klaar liggen. Altijd de positieve kant bekijken, in dit geval de winkel flink verbouwen zonder dat klanten daar last van hebben 😀. Financieel gezien werk ik in een branche die niets te klagen heeft, door Covid zijn mensen meer thuis en dat heeft geleid tot meer klussen en aankleding. Ik heb echt te doen met mensen die onder hoogspanning staan, door drukte op het werk of juist doordat ze niet kunnen/mogen werken a.g.v. beperkingen.

      Verwijderen
  3. Oh dat herken ik. Iets neerleggen op een speciale plek, want dan kan ik het niet kwijtraken en dan alsnog niet meer weten waar ik het heb neergelegd. Je helemaal de blubber zoeken en het dan veel later per ongeluk tegenkomen. Ik hoop dat je het snel vindt! Sterkte met de lachdown regels op je werk, dat maakt het er allemaal niet makkelijk op, om zo te moeten werken. Fijne zondag Anja!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik hierboven ook net schreef, wij hebben niets te klagen op het werk. Hard gezegd, als de klanten niet de winkel in mogen, hoeven we ook niet voor politie-agent te spelen (wel/niet mondkapje dragen, afstand houden, ruzies tussen klanten sussen).

      Verwijderen
  4. Ik vond laatst de muurbevestiging van een vintageblikopener die ik al minstens tien jaar geleden weggedaan heb omdat ik die muurbevestiging nergens meer kon vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het adressenboekje toch iets eerder terug te vinden...😂

      Verwijderen
  5. ja dat is vervelend als je het niet meer kunt vinden weet er alles van het duikt dan op waar je het niet verwacht heb je ook al in je tassen gekeken ik vond nl iets wat ik kwijt was terug in de zak van een vest wat ik altijd naar de rommelmarkten draag wens je heel veel rust en fijne dagen ondanks de lockdown misschien word het dan beheersbaar die covid en neem je rust is heel belangrijk gr. van een fan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je, dank je wel! En voor jou en alle lezers geldt natuurlijk hetzelfde! Alle tassen, zakken. lades zijn gecheckt, en ongetwijfeld zal ik het toch een keer daar gaan tegenkomen 😀. Ach, gelukkig wist ik nog wel wat adressen uit mijn hoofd, en de anderen krijgen gewoon ergens in 2022 een kaartje, met uitleg. Misschien nog wel leuker ook, want nu krijgen de meeste mensen wel kaartjes, maar in januari of februari vaak niet, dan kan zo'n kaartje een mooie opsteker zijn! (ja, ik denk altijd vanuit het positieve, elk nadeel heeft z'n voordeel 😂).

      Verwijderen
  6. Ondanks het feit, dat je werk weer heel anders is nu, lijkt het
    mij wel fijn, dat er geen mensen in de winkel rondlopen die
    weer dichtbij je kunnen komen, je misschien zelfs aanraken.
    Zelf vind ik die lockdown helemaal niet erg, het geeft wat meer
    rust op straat, maar het lijkt er wel op, dat voor veel mensen
    winkelen een must is.Kijk maar hoe massaal men de grens over
    gaat om daar nog even lekker te shoppen, ik heb daar echt geen
    begrip voor.
    Natuurlijk vind ik het wel heel zuur voor alle ondernemers zo
    net voor Kerst.
    Bij deze wil ik jou en Sanne fijne, gezellige Kerst wensen en
    alle goeds voor 2022!
    Blijf veilig en gezond en geniet van elkaar,
    Groetjes van Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie, dank je wel, en voor jou en je naasten wens ik uiteraard hetzelfde.
      Ja, het werk is weer anders, en ik zie dat als een uitdaging. Wij hebben echt niets te klagen, door het Click&collect kunnen wij nog steeds omzet draaien, dat is voor veel ondernemers geen optie. We zijn druk doende de winkel gedeeltelijk om te bouwen, dat is dan weer het voordeel van het feit dat de klanten niet binnen mogen 😊, want uiteraard wordt het eerst een rommeltje, voordat het beter wordt, en nu heeft niemand er last van als paden vol staan.
      Ik denk net als jij, kan me prima thuis vermaken, hoef geen massa's mensen om me heen, en dus doet een lockdown me niet veel, het is eigenlijk niet anders dan anders. En inderdaad heel prettig dat nu niemand mij ongewenst kan aanraken. Maar tegelijkertijd heb ik wel begrip voor degenen die juist wel die contacten nodig hebben, en die nu zo ontzettend missen.

      Verwijderen