Volgers

zondag 5 december 2021

een nieuw project

De vaste lezers weten het wel, ik heb altijd wel een breiproject op de naalden staan. Vaak zijn het sokken, of een trui. Ik had wel eens tegen Sanne gezegd dat ik best eens wat anders wilde maken, iets waar ik echt mijn aandacht bij moest houden (ik brei "blind",  ik kijk dus niet of nauwelijks naar mijn breiwerk, maar kijk tijdens het breien naar y.outube of ik lees een blog). Maar ja, wat zou ik dan gaan maken?!

Sanne had wel wat ideetjes, en ik kreeg vorig jaar met Sint/Kerst/Nieuwjaar* een aantal hele leuke patronen cadeau. Hoogste tijd om daarmee aan de slag te gaan!

Deze bollen bestelde ik kort geleden. Oh, wat jammer dat jullie de garens niet kunnen voelen! Dit zijn zulke zachte garens!
Drops Baby Alpaca Silk (70% Alpaca, 30% zijde), Drops Kid Silk (75% mohair, 25% zijde), Drops Flora (65% wol, 35% Alpaca), Drops Alpaca (100% Alpaca), Drops Nord mix (45% Alpaca, 30% polyamide, 25% wol).
Het lijkt erop dat ik in een Drops-fase zit 😉, eerst 3 truien gebreid met Drops en nu weer Drops garens besteld, maar dit zijn de garens die de ontwerpster zelf gebruikte in haar ontwerp. En omdat dat zo mooi is, wilde ik er hetzelfde garen voor gebruiken.

Het is een bijzonder ontwerp, heel duidelijk beschreven en ook nog eens voorzien van een y.outube-filmpje, mocht je twijfelen wat er wordt bedoeld. Je moet steeds een klein stukje breien, en dan weer delen aan elkaar naaien, en daarna ga je weer ergens anders verder breien. Dit klinkt ingewikkelder dan het is, het is echt heel erg leuk om te doen, zeker weer eens wat anders dan anders. Het wordt geen kledingstuk, kunnen jullie raden wat dan wel?

Vandaag zijn we allebei vrij, dus we gaan lekker verder klussen aan Sanne's kamer. Die schiet al lekker op, we verwachten dat begin van het nieuwe jaar haar kamer helemaal af zal zijn.

En vanavond ga ik weer lekker wat steekjes doen aan dit nieuwe project.

Voor degenen die vandaag Sint vieren: veel plezier, en wees verstandig, je wilt niet ziek de Kerstdagen door moeten!

* wij vinden het leuk om voor elkaar cadeautjes te kopen, en die dan te voorzien van surprise en gedicht, dus logischerwijs zouden we dit doen op 5 december. Maar toen we dat de eerste keer samen deden, kwam 1 online bestelling niet aan (uiteindelijk is er een vervangend product verstuurd, dat kwam begin januari binnen 😏) dus nu spreken we af dat we "ergens in december" Sint/Kerst/Nieuwjaar vieren, gewoon op een moment dat alles klaar is, dit jaar zal het wel met Kerstmis zijn).

13 opmerkingen:

  1. Géén idee wat je nieuwe breiproject wordt! Leuk eigenlijk, want zo heb je me wel nieuwsgierig gemaakt 😊.
    Fijne nietsinterklaaszondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, dan moet ik eigenlijk snel doorbreien, zodat je een idee krijgt 😉

      Verwijderen
  2. Ik kijk altijd met bewondering naar jouw breiwerk. Ik kan ook best goed breien, maar niet in zo’n tempo en al helemaal niet blind. Wat dit nu gaat worden? Een dier? Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie er een vogel in, maar ik zal er wel weer helemaal naast zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt geen vogel, maar wel een dier, dus je zit toch aardig in de goede richting :)

      Verwijderen
  4. Dank je wel Riet voor je compliment. Voor mij gaat het om het plezier en de ontspanning die breien mij brengt, niet om tempo of wel/niet blind kunnen breien. Je kunt trouwens ook best goed raden...😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige wol is dit. Je ziet gewoon hoe zacht het is. Wat het worden ...... een dier dus maar welk .....ik gok een vis?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een octopus?
    Wat een leuk raadsel. Ik ben benieuwd wie het gaat raden.
    Ben trouwens altijd erg jalours op jouw sokken. Ik vind ze schitterend. Bij mij worden ze lang zo mooi niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen octopus.
      Wat gaat er precies mis bij je sokken? Misschien kan ik je erbij helpen.

      Verwijderen
  7. Dat is moeilijk raden, ik hou het op een schaap, maar daar zit
    geen roze aan.
    Je maakt me wel nieuwsgierig.
    Groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt inderdaad geen schaap 😀. Ik ben een stuk verder nu, ik zal proberen om morgen met daglicht een foto te maken van wat ik nu heb, benieuwd of iemand het dan wel goed raad.

      Verwijderen