Volgers

dinsdag 30 augustus 2022

2 paar sokken gebreid, en de herfst komt eraan

 Het is al een tijd geleden dat ik hier nieuw gebreide sokken liet zien.

Dan nu maar gelijk 2 paar 😀
Ik heb naast de bank een mandje staan, met een paar WIP's erin. WIP staat voor Work In Progress, oftewel werkjes die onderhanden zijn. Ik heb altijd wel een paar sokken op de naalden staan. Voor het bovenstaande paar breide ik tenen, hielen en boorden met Drops Fabel. De rest van de sokken is gebreid met Himalaya, garen dat ik eens bestelde bij Hobbii, en waarvan ik al een paar sokken had gebreid:


Er is nu alleen nog een klein restje van dit garen over.
Deze sokken zijn gewoon in een tricotsteek gebreid, 2 tegelijk op 1 rondbreinaald, vanaf de teen naar het boord.

Het andere paar heeft een klein patroontje in de benen, elke 3e steek haal je 1 steek op (daar is een woord voor, maar daar kom ik nu even niet op 😏).
Voor dit paar gebruikte ik Opal Abo, garen dus uit het Opal abonnement dat ik een tijdje had.

Zo heb ik er weer fijn 2 paar sokken bij, die ik in mijn werkschoenen kan dragen.

Hoe ik ook houd van de warmte van de zomer, ik houd toch ook erg van de seizoenen. Dus eerder deze week maar eens even de doos met herfstdecoratie gepakt, eens even zien wat we hebben, en wat we er bij willen hebben. Misschien een guirlande haken, met herfstdecoraties eraan? We hebben 2 schouwen, waar dat natuurlijk wel erg gezellig bij staat. Ik heb al wat garens met herfstige kleurtjes verzameld, nu eens kijken bij mijn opgeslagen patroontjes op Ravelry voor ideetjes.

Hebben jullie dat ook, dat je elke keer wel weer zin krijgt in het volgende seizoen, met alle bijbehorende handwerkjes?


14 opmerkingen:

  1. Geweldig die sokken. Mij lukt het niet om ze te maken en dat vind ik zo jammer. Ben best een beetje jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De herfst is mijn favoriete seizoen, hoewel het nu overdag nog warm is, wordt het al weer een stuk vroeger donker, daar kun je toch aan merken, dat de zomer langzamerhand gaat vertrekken. Ik denk, dat iedereen die van warmte houdt niks te klagen heeft dit jaar.
    Ik heb ook 2 paar sokken gebreid, die heb ik voorlopig wel genoeg, nu maar eens kijken naar wol voor een warme trui.Ik hoop, dat de verwarming nog lang niet aanheeft.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik heb echt niet genoeg aan 2 paar sokken, want ik draag altijd sokken. Ja, ook tijdens de hittegolven dit jaar, als ik blote voeten heb, zijn ze binnen de kortste keren ijskoud.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. nee, het is een slipped stitch (Engels) maar ik kom maar niet op hoe je dat in het Nederlands noemt 😏

      Verwijderen
    2. Volgens het brijwoordenboek: afhalen.

      Verwijderen
  4. Hey Anja,
    Wat een mooie sokken, heel erg leuk geworden. Die tijd komt zeker weer, dat je lekker warme sokken nodig hebt. Ik kijk enorm uit naar de herfst, lekker weer wat dikkere kleding aan, de veranderende kleur van de natuur. Heerlijk.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die sokken, vooral die, die gebreid zijn van Opal, nu vind ik opal pruimen bijna de lekkerste, dus nu ook de opal sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Opal pruimen? Die ken ik niet, moet ik dan misschien eens naar op zoek 🌞

      Verwijderen
  6. Met 2 paar sokken kom ik ook de winter niet door hoor, maar er liggen al zo'n 20 paar in de kast!
    En ik loop zeker 5 maanden op blote voeten, dat scheelt.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik loop geen dag zonder, dus ook aan 22 paar heb ik niet genoeg om het jaar rond te komen. Gelukkig maar dat ik het zo'n heerlijk werkje vind om sokken te breien 😉

      Verwijderen