Volgers

vrijdag 19 augustus 2022

eerste effecten insectenhotel?

 Het insectenhotel lijkt al echt gasten aan te trekken. De hele dag vliegen er insectjes rond, en ik heb er al meerdere de boel zien inspecteren 🦋🐞🐝.
Dit bont zandoogje landde op een varen vlakbij het hotel. Wat mooi toch, die tekeningen op de vleugels van vlinders.

Ik had naast het hotel een emmer staan met restjes (bak)steen, die nog weer in een volgend project verwerkt gaan worden. Ik hoorde gezoem in de emmer, en dit is wat ik zag:




Het kostte wat moeite om vooruit en niet achteruit te vliegen, en het opstijgen was ook nog wel een dingetje, maar uiteindelijk vloog de hommel naar een bloem van de Passiflora, en ging zich daar tegoed doen. 

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt erop, dat het al bezocht wordt, wat leuk.
    Dit voorjaar hadden wij hoofdzakelijk metselbijen in het hotel, zo mooi om te zien , eerst een goed plekje zoeken en dan aan het werk, ze
    vlogen af en aan met steeds een minimaal beetje aarde.Bijna alle openi gen zaten dicht. Ik had veel zinnia's gezaaid, die bloeien nu uitbundig en worden druk bezocht door hommels, wespen en vlinders!
    Ook de Cosmea is erg in trek.
    Ik wens je een fijn weekend,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om dat te zien gebeuren in je eigen tuin! De planten die jij noemt staan bij ons op de lijst met (vele) planten die we graag in de tuin willen, voor de mooie bloemen maar vooral voor de beestjes die ze zo nodig hebben. Jij ook een fijn weekend!

      Verwijderen
  2. leuk hè, het geeft zo'n voldoening om te zien dat zo'n hotel ècht werkt!
    Mooi gefilmd trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik zat heel ongemakkelijk op mijn hurken, vandaar dat het beeld op een gegeven moment scheef gaat 🌞.

      Verwijderen