Volgers

dinsdag 19 juli 2022

GENIETEN!

 Ik weet het, het is heet, en "dus" hoor je daarover te klagen. Maar ik niet! Want oh mensen, wat is dit voor mij genieten, nee, GENIETEN!

Veel minder pijn dan gewoonlijk, spieren die soepeler zijn, energie waardoor ik wat minder moe ben, dat is wat er met mij gebeurt als we dit soort temperaturen halen in ons landje.

Vanmorgen liep ik al bijtijds buiten, te sjouwen met stenen en opsluitbanden. Even een ideetje uitproberen voor een pad dat ik in de tuin wil aanleggen. We hebben veel materiaal, en het is leuk om daarmee te experimenteren.

De laatste tijd zien jullie vooral berichtjes over en foto's van onze tuin voorbijkomen, maar zo af en toe handwerk ik ook nog steeds hoor. Een paar jaar geleden maakte ik een deken, daarbij gebruikte ik het patroon van copenhagen-building-blocks-2. Die deken was in elkaar gezet, maar ik had er nooit een rand om gemaakt. Gisteren zag ik hem liggen in de kast, en ik besloot dat ik dat werkje eerst maar eens ga afmaken/afhaken. Dus ja, ik zat gisterenavond heerlijk te genieten van het ondergaande zonnetje, met een deken op mijn schoot 😀.

Straks naar mijn werk, het zal waarschijnlijk niet druk zijn (hooguit mensen die zwembaden, airco's en ventilatoren komen kopen), en het zal er vast heel erg warm zijn, maar dat betekent voor mij, dat ik lekker aan de slag kan gaan met het ombouwen van shows in de winkel.

Voor iedereen die niet van dit weer houdt: sterkte, het duurt maar een enkele dag (de rest van het jaar is het voor jou goed uit te houden, en voor mij ellende)



8 opmerkingen:

  1. Ik kan me goed voorstellen hoe fijn het is als je minder last van je spieren hebt en meer energie hebt. Dat is zeker een voordeel van die warmte. Ik vind het ook niet erg, het is gewoon een beetje het tempo verlagen. Werk ze en ik hoop voor jou dat het nog een paar weken lekker weer blijft. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je! Voor mij niet het tempo omlaag hoor, ik heb een paar dagen lang met meubels lopen slepen of het een lieve lust was. Een paar collega's kregen het al warm van mij bezig zien, maar ze weten dat ik echt niet van ze verwacht dat ze mijn voorbeeld met die warmte volgen. Als ik in de winter met spalken om mijn polsen loop, sjouwen zij gewoon weer een beetje harder. 😊

      Verwijderen
  2. Dat pad gaat wel lukken, handig: even uitproberen.
    Geniet nog maar even van deze temperatuur en je energie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We willen e.e.a. omleggen in de tuin, dus waar sommige paden gaan komen staan nu nog planten. Voordeel van een groot terras is dat je gewoon even wat kunt neerleggen en uitproberen, waar dat ter plekke nog niet kan door de beplanting.

      Verwijderen
  3. Toch gek he hoe verschillend lichamen reageren.
    Mijn hele lijf doet zeer na deze paar megahete dagen.
    Dankzij de aircoolers die ik twee jaar geleden aangeschaft heb ben ik ze verder best goed doorgekomen hoor.

    Ik herinner me je leuke huisjesdeken nog goed.
    Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, best gek. Ik dacht dat ik woensdagavond echt gillend gek werd (letterlijk!) van de pijn, het vochtige weer kwam er aan en die drastische overgang was een aanval op mijn lichaam zoals ik die al een hele tijd niet had meegemaakt. Wat fijn dat de aircoolers jou door de warmte helpen!

      Verwijderen
  4. Eigenlijk zou je dan Andalusie in Spanje moeten gaan wonen. Daar hebben ze de hele zomer dit weer. Maar een tuin onderhouden is daar wel een dure grap. Vanwege de waterrekening. Groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou er vandaag naar toe willen emigreren, als het om mijn gezondheid gaat. Maar ik heb hier in Nederland mijn dochter, mijn werk, mijn huis, mijn vrienden, en daar ben ik dan maar alleen. Wie weet ooit, als ik met pensioen ben.

      Verwijderen