Volgers

donderdag 31 oktober 2019

kringloopgeluk badkamer

Jullie weten het inmiddels wel, de kringloopwinkels zijn aan ons wel besteed!
Het is leuk om er rond te struinen, op zoek naar iets speciaals.
Je moet geduld hebben, naar een "gewone" winkel om te kopen wat je nodig hebt, is makkelijker.
Als je naar de kringloop gaat, weet je nooit of ze wel hebben wat je zoekt.

Soms kom je iets tegen, waar je niet direct naar op zoek was, maar (op termijn) wel wilde hebben.
En soms zie je iets, waarvan je helemaal niet wist dat je het wilde hebben.....😉

Nu we bezig zijn ons huis aan te kleden, zijn we trouwe bezoekers van diverse kringloopwinkels.
Je krijgt op een gegeven moment ook wel in de gaten, welke winkels aanbod hebben wat bij jou past.
En zo konden we laatst weer iets doorstrepen op ons lijstje "wat we nog nodig hebben":
Mag ik u presenteren: onze nieuwe badkamerkast!
Hij is zo hoog, dat ik hem niet eens helemaal op de foto krijg. Met achter de deurtjes meerdere planken, en in het midden een lade. Met mooi rond afgewerkte hoeken, waar je je niet aan kunt stoten. Voor de fijne prijs van slechts 15 euro!
Ik ben er echt heel blij mee. We waren er al even naar op zoek, maar zo vaak kom je ze niet tegen. Ja, van die hoekige, waar je je zo lekker tegen kunt stoten. En dan ook vaak nog beschadigd. Maar deze was gewoon helemaal gaaf!
Eerst even Sanne's auto opgemeten, hij kon er precies in! Thuis gekomen heeft hij een goede wasbeurt gekregen, en hij is weer als nieuw.
Inmiddels ook lekker ingeruimd, wat heerlijk als je al die spulletjes overzichtelijk hebt staan, en niet in een paar doosjes op de grond.
Onze badkamer is behoorlijk groot. En vlak voordat wij de woning betrokken, helemaal opnieuw aangekleed. Nieuwe leidingen en aansluitingen, nieuwe tegels op wand en vloer, nieuwe wasbak, echt helemaal top! Dat was nodig omdat de zonnepanelen waren gelegd. Jullie zien die vreemde hoek bij de douche? Nou, daar lopen dus leidingen of zo doorheen die zijn aangesloten op de zonnepanelen. Onder de vloer van de badkamer lopen ook leidingen of zo, en daardoor is de hele vloer een stuk verhoogd, ik denk dat die vloer zo'n 20 centimeter hoger ligt dan de rest op die verdieping.
Daarom moest er opnieuw worden betegeld, en toen is maar gelijk alles vervangen. Zijn we bofkonten, of niet?!
Er zou met gemak een bad in kunnen staan, best jammer dat er een douche is geplaatst.
Wie weet, in de toekomst, zo'n bad op pootjes neer zetten? Met de afvoer boven het douche-putje? Dat is toekomst-muziek, voor nu ben ik heel blij met de "nieuwe" badkamerkast!

PS: Het valt me op dat het op de foto's lijkt, of de voegen tussen de tegels niet erg recht zijn. Geen idee hoe dat komt, foto's zijn genomen met mijn telefoon, de voegen zijn echt superstrak!

14 opmerkingen:

  1. Mooie badkamer en een kast erin is erg fijn. Jullie huis wordt zo steeds mooier en praktischer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Badkamer is echt mooi, was iets wat ik niet had verwacht in een huurhuis.

      Verwijderen
  2. Wat fijn zo'n hele nieuwe badkamer, mooie tegels met dat zwart.
    En een badkamerkast is zeker een aanwinst, er kan zo lekker
    veel in.
    Ik was vandaag ook even in de kringloopwinkel en bofte ook,
    1 bol Regia sokkenwol en 1 bol Opal sokkenwol, beiden nieuw,
    mooie kleuren, samen 1 euro.,
    Heb een fijn weekend,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt een superkoopje wat je hebt gekocht, kwaliteitswol voor zo'n klein bedrag! Jij ook een fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Wat een fijne vondst! Hij past ook perfect in je badkamer, en hij lijkt me superhandig met lekker veel bergruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij past inderdaad perfect en de bergruimte is heerlijk!

      Verwijderen
  4. Fijn! Weer een stapje verder.
    Ik kocht er vorig jaar ook voor die prijs eentje.
    Nadat mijn vorige spontaan door de poten zakte.

    Zelf kon ik deze week een nieuwe badkamer krijgen van mijn wbv.
    Maar heb het gewijgerd.
    Hij is nog keurig.
    En ik moest een week mijn huis uit en maar zelf zien waar ik bleef.
    Buurvrouw heeft het ook geweigerd.

    Maar die van jou is megamooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je badkamer nog keurig is, is het toch ook onzin dat je er een nieuwe in zou laten zetten. Je "krijgt" hem dan misschien wel, maar uiteindelijk zal de huur er vast hoger door worden. Jij en je buurvrouw hebben groot gelijk!

      Verwijderen
    2. Ik sprak vorige week de vorige bewoonster van mijn huis en die had ook zo iets van wat een onzin.

      Verwijderen
  5. Ps de fotos worden hier iets gecomprimeerd, daardoor krijg je dat effect bij de voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie badkamer en met die kast helemaal compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet helemaal compleet, we willen graag nog een open rek of zoiets onder het raam, voor de handdoeken en zo. Komen we vanzelf wel een keertje tegen!

      Verwijderen
  7. das zeker een bof!!! heerlijk je huis komt zo goedkoop af!

    BeantwoordenVerwijderen